مدیرکل گمرک یزدخبر داد؛

صادرات نزدیک به 2 میلیون و417 هزار تن کالا از یزد

مدیرکل گمرک یزد گفت: در سال جاری حدود 2 میلیون و417 هزار تن کالا به ارزش  بیش از 60 هزار میلیارد ریال معادل 296 میلیون و 560 هزار دلار از گمرک یزد به خارج کشور صادر شده است.

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، محمدحسین سلمانی با اشاره به 39 هزار و 473 فقره اظهارنامه صادراتی در این مدت، اظهارداشت: در سال جاری حدود 2 میلیون و417 هزار تن کالا به ارزش بیش از 60 هزار میلیارد ریال معادل 296 میلیون و 560 هزار دلار از گمرک یزد به خارج کشور صادر شده است.

وی ادامه داد: در این مدت نیز 47 هزار و 500 تن کالا به ارزش بیش از 6 هزار و 555 میلیارد ریال معادل 156 میلیون و 68 هزار دلار از گمرک یزد وارد کشور شده است.

سلمانی عراق ، افغانستان، سوریه، پاکستان، امارات متحده عربی، آذربایجان، عمان، ارمنستان ، ترکیه تایلند، قزاقستان و هند را عمده مقصد کالاهای صادراتی استان یزد ذکر کرد.

مدیرکل گمرک یزد در بخش دیگری از سخنانش با گرامیداشت 26 ژانویه روز جهانی گمرک، اظهارداشت: با توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی فرآیندهای گمرکی روند ترخیص کالا به نحو چشمگیری در گمرک کاهش یافته است.

وی افزود: در حال حاضر وضعیت در گمرک به شکلی است که صاحب کالا، اعم از تاجر یا تولیدکننده می تواند کالا را از محل کار یا منزل خود و از طریق سامانه گمرک اظهار کند و تمام مراحل تشریفات ترخیص ازجمله اخذ مجوز ورود، پرداخت حقوق و عوارض و حتی اخذپروانه گمرکی صادرات در مسیرهای تعیین شده را بدون حضور در گمرک و در کوتاه ترین زمان انجام دهد.

مدیرکل گمرک یزد با بیان اینکه با الکترونیکی شدن فرآیندها، هزینه ها نیز کاهش یافته است، ادامه داد: گمرک با راه اندازی سامانه های مختلف الکترونیکی نظیر پنجره واحد تجارت فرامرزی به سمت شفافیت تجاری و شفافیت متمایز کننده دستگاه های اجرائی حرکت کرده است.

وی در پایان با اشاره به شیوع ویروس کرونا در سطح کشور اظهارداشت: گمرک یزد در شرایطی که بسیاری از ادارات نیمه تعطیل بودند حتی یک روز نیز نیمه تعطیل نبود و کارکنان آن مشغول ارائه خدمت به صادرکننده ها بودند تا مشکلی در زمینه صادرات ایجاد نشود.

انتهای پیام/

230256