امسال ۹۰۰ تُن خیار گلخانه‌ای در قصرشیرین تولید می شود

مدیر جهاد کشاورزی قصرشیرین گفت: پیش بینی می‌شود امسال از سطح ۱۸ واحد گلخانه‌ای در شهرستان قصرشیرین ۹۰۰ تن خیار تولید شود.

به گزارش سایت خبری پرسون از کرمانشاه، مدیر جهاد کشاورزی قصرشیرین گفت: در حال حاضر ۵۲ واحد گلخانه‌ای در این شهرستان وجود دارد که از این تعداد ۲۱ گلخانه با مساحت ۱۸۰ هزار متر مربع فعال است.

محمودیان با اشاره به اشتغالزایی ۵۰ نفر در گلخانه‌های فعال شهرستان قصرشیرین افزود: یکی از بزرگترین گلخانه‌های تولید گیاهان زینتی و آپارتمانی استان کرمانشاه با تولید روزانه ۳۰۰ کیلوگرم برگ آلوئه ورا در این شهرستان قرار دارد که علاوه بر تامین نیاز داخل استان به استان‌های مرکزی و تهران نیز ارسال می‌شود.

وی همچنین به در دست احداث بودن یکی از بزرگترین مجتمع‌های گلخانه‌ای غرب کشور به مساحت ۵۰۰ هکتار در شهرستان قصرشیرین اشاره کرد و گفت: قرار است فاز اول این مجتمع به مساحت ۱۰۰ هکتار در سال ۱۴۰۰ به بهره برداری برسد که اشتغالزایی ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و هزار نفر به صورت غیر مستقیم را در پی خواهد داشت.

مدیر جهاد کشاورزی قصرشیرین خاطرنشان کرد: با احداث این مجتمع ظرفیت صادرات ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تُن محصولات گلخانه‌ای فراهم می‌شود.

به گفته محمودیان انواع گل‌های کاکتوس، درختچه‌های زینتی، نهال مرکبات، محصولات خارج از فصل و انواع گیاهان دارویی از محصولاتی است که در گلخانه‌های شهرستان قصرشیرین تولید می‌شود.

229506