دبیر استانی جشنواره بین المللی فیلم مقاومت خبر داد:

موفقیت هنرمندان کردستانی در شانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت

دکتر سعیده گلابی؛ دبیر استانی جشنواره بین المللی فیلم مقاومت گفت: نکته قابل توجه و قابل تقدیر برای هنرمندان استان کردستان این است که در دو بخش پویانمایی و یکی در بخش فیلم کوتاه داستانی حائز رتبه اول کشوری در بخش فیلم سازان بسیجی شدیم.

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، آیین اختتامیه بخش استانی شانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت امروز با حضور داوران، هنرمندان و فیلم سازان این استان در سینما بهمن سنندج برگزار شد.

دکتر سعیده گلابی؛ دبیر استانی جشنواره بین المللی فیلم مقاومت در این مراسم اظهار داشت: در مجموعه 125 اثر در بخش های مختلف به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که 18 اثر در بخش فیلم کوتاه، 25 اثر در بخش فیلم مستند، 12 اثر در بخش پویانمایی، 25 در بخش نماهنگ و 45 اثر در بخش فیلمنامه به دبیرخانه ارسال شد.

وی افزود: بر اساس نظر هیات داوران در بخش فیلم کوتاه داستانی اثر «نهست» به کارگردانی زانیار لطفی، در بخش پویانمایی اثر «بالانس» به کارگردانی برزان رستمی، در بخش فیلم مستند اثر «مجید بربری» اثر مهرداد یوسفی، در بخش نماهنگ اثر «دختر کرد» به کارگردانی برزان محمدی و در بخش فیلمنامه نیز اثر برزان رستمی با عنوان «تحویل رویای ناتمام» به مرحله کشوری راه پیدا کردند

وی در ادامه گفت : خوشبختانه از این ۵ اثر ارسال شده به دبیرخانه کشوری در بخش فیلم کوتاه داستانی اثر «نهست» به کارگردانی زانیار لطفی و در بخش پویانمایی اثر «بالانس» به کارگردانی برزان رستمی موفق به کسب رتبه برتر، تندیس جشنواره ، دیپلم افتخار و جایزه نقدی در بخش فیلمسازان بسیجی شدند

دبیر استانی جشنواره بین المللی فیلم مقاومت افزود: از موفقیت های دبیرخانه استانی جشنواره فیلم مقاومت استان کردستان این بود که ما توانستیم 2 مقام کشوری یعنی غیر از آثاری که اینجا توسط داوران؛ دکتر خسرو سینا و دکتر جلال نصیری هاینس و دکتر مجاهد بنی عامریان معاونت سیمای استان این آثار داوری شده ، و تنها از هر بخش فقط یک اثر را می توانستیم به بخش جشنواره کشوری ارسال کنیم که در نهایت در دو بخش توانستیم مقام اول کشوری را کسب کنیم

دکتر گلابی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: نکته قابل توجه و قابل تقدیر برای هنرمندان استان کردستان این است که در دو بخش پویانمایی و یکی در بخش فیلم کوتاه داستانی حائز رتبه اول کشوری در بخش فیلم سازان بسیجی شدیم که این قابل تقدیر است من از همه هنرمندان به نوبه خودم تشکر می کنم ان شاء الله این راه با توجه به اینکه به یاد سردار سلیمانی نام گرفته است، تداوم داشته باشد.


بیشتر بخوانید

اختتامیه شانزدهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم مقاومت در بخش استانی


دبیر استانی جشنواره بین المللی فیلم مقاومت در پایان سخنان خود بیانیه هیات داوران شانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت کردستان را قرائت کرد.

در این بیانیه آمده است:

1) فیلمسازان در این دوره با نگاهی ژرف، به مسائل مختلف عرصه مقاومت پرداخته اند و علیرغم محدودیتها، از جمله شرایط ناشی از پاندمی کرونا آثاری در خور نام و هویت سینمای مقاومت خلق کردهاند.

2) رشد چشمگیر آثار، یکی از بارزترین نمودهای جشنواره امسال است، به طوریکه انتخاب برترین ها از میان گزینه های متعدد، کاری دشوار برای ما بود.

3) تنوع گونه ها و لحن ها و سبکهای مختلف، ویژگی دیگر فیلمهای جشنواره امسال است؛ که نشان از رشد و بالندگی فیلمسازان و متصدیان تولید فیلم است و صدالبته مایه خرسندی است.

4) هیات داوران به سهم خود از تلاش سینماگران در جشنواره جاری، برای نمایش حماسه، پایمردی و رشادت شهیدان و ایثارگران و آزادگان بی ادعا که سازندگان به حق تاریخ معاصر ایران عزیزمان هستند تشکر و قدردانی می کنند.

5) در خاتمه توجه همه فیلمسازان حاضر در این دوره از جشنواره را دگربار به اهمیت فیلمنامه در تولید آثار سینمایی جلب می کنیم و امیدواریم در دوره های بعدی جشنواره شاهد رشد بیش از پیش محتوایی و فنی در فیلمنامه آثار تولیدی باشیم.

با احترام هیات داوران شانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت کردستان

انتهای پیام

ناصر عباسعلی ـ استان کردستان

227616