امام جمعه مرکز اسلامی بوئنوس آیرس آرژانتین:

انقلاب اسلامی ایران، اسلام را در آرژانتین زنده کرد

امام جمعه مرکز اسلامی بوئنوس آیرس آرژانتین در اراک گفت: انقلاب اسلامی ایران، اسلام را در آرژانتین و امریکای لاتین زنده کرد.

به گزارش سایت خبری پرسون، حجت‌الاسلام شیخ عبدالکریم پاز امروز در نشست خبری اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در اراک، ابراز کرد: امام خمینی (ره) با مجاهدت و عمل به هر آنچه که از مکتب اهل بیت(ع) فراگرفته بودند، تحولی عظیم در جهان ایجاد کردند و اکنون انقلاب اسلامی به عنوان طلایه دار مذهب مقدس تشیع مطرح است.

وی در جمع خبرنگاران افزود: انقلاب اسلامی ایران تحولی عظیم در مناسبات مذهبی و اجتماعی نقاط مختلف به خصوص آمریکای لاتین ایجاد کرد.

امام جمعه مرکز اسلامی بوئنوس آیرس آرژانتین با بیان اینکه در غرب اسلامی را به مردم نشان میدهند که برگرفته از اندیشه کفار است، ادامه داد: قبل از انقلاب، مهاجرانی که از سوریه و لبنان به آرژانتین مهاجرت کرده بودند از سبک زندگی اسلامی فاصله گرفته و آن را فراموش کرده بودند که با پیروزی انقلاب اسلامی تحول عظیمی در آرژانتین شکل گرفت.

شیخ عبدالکریم پاز اظهار کرد: امروزه زبان فارسی به عنوان زبان انقلاب اسلامی با سرعت در آمریکای لاتین و آرژانتین در حال گسترش است چرا که پیروان شیعیان می‌دانند که برای درک هر چه بهتر معارف اسلامی زبان عربی کافی نیست و باید به زبان فارسی تسلط داشته باشند.

امام جمعه مرکز اسلامی بوئنوس آیرس آرژانتین گفت: اکنون به برکت انقلاب اسلامی علاوه بر قرآن معارف و علوم اسلامی، مکتب اهل بیت (ع)توسط علمای دینی تدریس می‌شود و مساجد، انتشارات و شبکه‌های تلویزیونی شیعیان در آرژانتین فعال هستند.


حجت‌الاسلام پاز در خصوص انفجار مرکز یهودیان آرژانتین در سال ۱۳۷۳ خورشیدی نیز گفت: آمریکا و صهیونیزم بین‌الملل سعی در القای نقش دروغین ایران و دیگر کشورهای اسلامی در این بمب‌گذاری داشتند اما بعد از مدتی مردم متوجه دخالت آمریکا در این مهم شدند و در مراجعه به مسجدی که من هستم میگویند ما متوجه شده ایم آن داستان ها دروغی بیش نبوده است.


وی با اشاره به سالروز شهادت سردار سلیمانی بیان کرد: شهادت سردار قاسم سلیمانی بازتاب ویژه ای در دنیا داشت و اکنون برای برگزاری سالروز شهادتش کشورهای مختلف در حال رایزنی در منطقه هستند.

پاز ادامه داد: در آمریکای لاتین نیروهای مردمی و سیاسی وجود دارند که کار رویکرد نیروهای سیاسی مهار و کنترل است و نیروهای مردمی نسبت به شناخت اسلام و انقلاب اسلامی اقبال دارند، همچنین نیروهای فراملی که در ایالت متحده فعالیت میکنند هدفشان کنترل شیعه و تربیت شیعه افراطی است، البته در این بین نباید از نیروهای فراملی عربستان سعودی یعنی وهابیت که سناریوی کفار را دارند غفلت کرد.

امام جمعه بوئنوس آیرس با اشاره به جایگاه زنان در دین اسلام، یادآور شد: زن سنبل مهربانی است و اکنون در غرب با ظلمی که نسبت به زنان شده از آنها موجودات دیگری در حال ساختن است، تا جایی که زنان اکنون با در دست داشتن عروسک و زیر پا گذاشتن آن در خیابان برای آزادی سقط جنین در حال تظاهرات هستند.

وی گفت: آنها به ظاهر پشتیبان زنان هستند در حالی که این واقعیت ندارد و همین موضوع به زن و جایگاه آن ضربه میزند.

پاز در پایان اظهار کرد: آرژانتین در گذشته ارتباط خوبی با ایران داشت و بواسطه دروغ های دشمنان ایران این ارتباط کمرنگ شد، اما اکنون بواسطه انقلاب اسلامی، مردم آرژانتین در حال بررسی وضعیت ایران و اسلام و حتی بررسی تجارت در ایران هستند.

227583

مطالب مرتبط