پرندگان آبزی استان کهکیلویه و بویراحمد شمارش می‌شوند

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کهکیلویه وبویراحمد از آغاز شمارش پرندگان آبزی و کنار آبزی به همراه پایش سلامتی آنها در این استان خبر داد.

به گزارش سایت خبری پرسون، سید اسدالله هاشمی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در این خصوص گفت: همه ساله به منظور بررسی روند تغییرات جمعیت گونه ها در سطح استان, بخصوص حاشیه رودخانه ها توسط کارشناسان این اداره کل , از 14 تا 20 دی به مدت یک هفته پرندگان آبزی و کنار آبزی در 7 شهرستان استان شمارش می شوند .

هاشمی افزود: همه ساله پرندگان بومی و مهاجر به سواحل رودخانه های استان مهاجرت می کنند و تا وقتی که شرایط اقلیمی مساعد باشد در این سواحل باقی می مانند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در ادامه افزود: منابع آبی استان مکانی مناسب و مساعد برای زیست و بازتوانی پرندگان است امسال پیش بینی می شود بدلیل مساعد بودن شرایط جوی این تعداد پرندگان با افزایش مواجه باشند.


بیشتر بخوانید؛

پایش آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در تالاب شادگان


هاشمی روش شمارش را مشاهده مستقیم با استفاده از دوربین و تلسکوب بیان کرد و گفت: منابع آبی استان اعم از رودخانه ها , دریاچه پشت سد ها , آبگیرها ,تالاب ها و منابع آبی استان از تاریخ 14 لغایت 20 دی بمدت یک هفته توسط کارشناس و محیط بان با استفاده از دوربین و تلسکوب شمارش می شوند.

هاشمی درپایان تصریح کرد : باتوجه به شرایط جوی مساعد و مهاجرت بیشتر پرندگان به استان از مردم تقاضامندیم ,همانگونه که در آئین اسلام اشاره و توصیه شده , پناه دهنده خوبی برای پرندگان و حیات وحشی باشیم که به ما پناه می آورند.

منبع: محیط زیست

227373