فرماندار شهرستان کبودرآهنگ مطرح کرد:

نبود اعتبار و مشکلات مالی دلیل چالش راه علیصدر

فرماندار شهرستان کبودرآهنگ گفت: نبود اعتبار و مشکلات مالی مسیر کبودراهنگ ‌به علیصدر را پر چالش کرده است.

به گزارش سایت خبری پرسون از همدان، راه کبودراهنگ- علیصدر یکی از پرترددترین جاده های استان است که چون در منطقه گردشگری غار علیصدر قرار دارد سالانه ۷۰۰ تا یک میلیون گردشگر از این مسیر عبور می کنند.

اما این راه به دلیل عدم آسفالت ریزی مناسب از سال های گذشته منجر به نارضایتی رانندگان و اهالی این روستا شده است به طوری که رانندگانی که از این مسیر عبور می کنند همیشه از پنچری لاستیک و آسیب به جلوبندی خودرو خود شکایت دارند.


بیشتر بخوانید؛

غار علیصدر بزرگترین غار آبی جهان


برای بررسی بیشتر مهدوی فرماندار شهرستان کبودرآهنگ در گفتگو با سایت خبری پرسون در مورد اقداماتی که تاکنون برای راه کبودراهنگ - علیصدر شده است گفت: مطالعه و نارضایتی رانندگان و اهالی این روستا در خصوص خرابی این راه به حق است و این موضوع بار اول نیست که مطرح شده است.

وی افزود: کبودرآهنگ یکی از پرترددترین راه های استان و بزرگترین شهرستان استان دارای ۸۴۱ کیلومتر راه است که تاکنون اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای ۴ میلیارد اعتبار برای آسفالت این راه ها هزینه کرده است.

فرماندار کبودرآهنگ خاطرنشان کرد: راه علیصدر جزو ۵ راه روستایی است که هنوز آسفالت ریزی آن به دلیل مشکلات مالی و نبود اعتبار انجام نشده است.

مهدوی یادآور شد : از مجموع راه های روستایی شهرستان کبودراهنگ ۱۲۷ راه آسفالت شده است.

وی با اشاره به اینکه هفته آینده مدیر کل راهداری استان برای مشاهده مشکلات این جاده به کبودرآهنگ سفر می کند بیان کرد: تاکنون مناقصه هایی به ارزش ۴۰۰ میلیون تومان برای آسفالت این راه انجام شده که از سوی پیمانکار مورد استقبال قرار نگرفته است.

فرماندار شهرستان کبودرآهنگ در پایان گفت: امیدواریم با همکاری اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای استان این مشکل که یکی از معضلات اولویت دار شهرستان است برطرف شود چراکه این راه به دلیل ترافیک سنگین و عبور گردشگران از نقاط مختلف کشور خیلی سریع نیاز به جاده سازی دارد.

در پایان باید گفت که به جز میهمانان و گردشگران بازدید کننده از غار علیصدر این راه محل عبور و مرور اهالی ۷۰ روستای کبودرآهنگ است‌ که توجه بیشتری از مسئولان را می طلبد.

منیژه فرهانپور - استان همدان

226548

مطالب مرتبط