مدیر مرکز خدمات کشاورزی غیردولتی شبنم بارش عنوان کرد؛

تغییر الگویی کاشت با راه اندازی گلخانه در سمیرم

مدیر مرکز خدمات کشاورزی غیردولتی شبنم بارش سمیرم گفت: این شهرستان با وجود آب و خاک بسیار غنی و مرغوبی که دارد باید به سمت تغییر الگوی کاشت و کشاورزی نوین برود تا تحولی اساسی را شاهد باشیم.

به گزارش سایت خبری پرسون از اصفهان، عباس طایی مدیر مرکز خدمات کشاورزی غیردولتی شبنم بارش سمیرم گفت: شهرستان سمیرم دارای بیش از ۲۱ هزار هکتار درخت سیب می باشد که سالانه بیش از ۲۵۰ هزار تن سیب تولید می کند.

طایی افزود: میانگین استاندارد تولید در هر هکتار باید بیش از ۵۰ تن باشد که این امر با افزایش ضریب نفوذ دانش در کشاورزی محقق می شود.

وی افزود: معتقدم این شهرستان با وجود آب و خاک بسیار غنی و مرغوبی که دارد باید به سمت تغییر الگوی کاشت و کشاورزی نوین برود تا تحولی اساسی را شاهد باشیم.


بیشتر بخوانید؛

هیچ مجوزی برای استفاده از مازوت در صنایع اصفهان صادر نشده است


وی گفت: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان با همکاری سازمان جهاد کشاورزی و همراهی مشاوران مراکز خدمات کشاورزی پرچم دار دانش گستری و ترویج احداث گلخانه در این شهرستان هستند.

وی بابیان اینکه رسالت خود در خصوص فعالیت در سمیرم را در ترویج فرهنگ کار آفرینی و تغییر الگویی کاشت می دانیم ادامه داد: چند سالی هست که بصورت مداوم در ترویج کسب و کار احداث گلخانه خاکی و هیدورپونیک بصورت حرفه ای فعالیت دارم با همه سختی های که در پیش رو داشته ایم توانسته ایم این فعالیت را گسترش و اعتماد عمومی کشاورزان را جلب کنیم.

طایی راه اندازی کسب و کار های نوین در کشاورزی، افزایش نفوذ دانش و فن آوری درکسب و کارهای کشاورزی، ارتقا سطح دانش و مهارت های کشاورزان منطقه را، از جمله مسیرهای آشنایی با روش های متداول کار آفرینی عنوان کرد.

منبع: عصر اصفهان - سمیرم- فاطمه طایی

226515