مدیرکل محیط زیست مازندران خبر داد؛

افزایش چشم‌گیر جمعیت حیات‌وحش در مازندران

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مازندران از افزایش چشم‌گیر جمعیت حیات‌وحش در مناطق تحت مدیریت این سازمان در استان مازندران خبر داد.

حسینعلی ابراهیمی کارنامی در گفت‌وگو با سایت خبری پرسون، اظهار کرد: خوشبختانه در طی سرشماری‌های انجام گرفته در تابستان و پاییز امسال شاهد افزایش جمعیت حیات‌وحش در استان مازندران هستیم به طوریکه جمعیت قوچ و میش در منطقه بلده با بیش از ۵۰ درصد افزایش به هزار و ۳۰۰ راس رسیده است.

وی گفت: همچنین جمعیت کل و بز در منطقه البرز مرکزی که منطقه بسیار وسیعی است از ۱۸۰۰ راس در سال گذشته به بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ راس رسیده که بسیار ارزشمند می‌باشد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مازندران بیان داشت: همچنین جمعیت مرال در مناطق تحت مدیریت اداره کل محیط زیست در استان مازندران با افزایش ۱۰ درصدی به ۷۰۰ راس رسیده است.

ابراهیمی کارنامی تصریح کرد: در ۹ ماهه امسال تلفات جاده‌ای حیات‌وحش ۲ مورد بوده است که مربوط به یک گونه مرال در گلوگاه و یک گونه خرس می‌باشد که در مقایسه با سال قبل ۵۰ درصد کاهش داشته است.


بیشتر بخوانید؛

آغاز شمارش حیات وحش در ۷ منطقه حفاظت شده کهکیلویه‌ و بویراحمد


وی با اشاره به ادامه دار بودن سرشماری پاییزه و اتمام آن تا اواخر دی ماه تاکید کرد: تله‌گذاری برای وحوش نیز در ۹ ماهه امسال ۳ مورد بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصد کاهش داشته است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مازندران با اشاره به اهمیت نظارت بر مناطق حفاظت شده و تلاش شبانه‌روزی محیط‌بانان برای جلوگیری از شکار و دستبرد به طبیعت، یادآور شد: تعداد شکار غیرمجاز رقم معناداری نیست و این مساله در سال‌جاری نسبت به سال قبل افزایش نداشته است.

ابراهیمی کارنامی افزایش نظارت ها در فصل جفتگیری و تشدید برخورد با متخلفان را از عوامل افزایش جمعیت حیات وحش عنوان کر‌د و گفت: همه‌گیری کرونا و کاهش تردد‌های بین شهری نیز می‌تواند از عوامل افزایش جمعیت حیات‌وحش در این استان باشد.

گفت‌وگو از مسعود لاهوت

226211

مطالب مرتبط