سردار محمد ملاشاهی خبر داد:

کشف بیش از ۶۰۰ کیلوگرم موادمخدر در سیستان و بلوچستان

فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان از کشف بیش از ۶۰۰ کیلوگرم موادمخدر در این استان توسط مرزداران هنگ مرزی میرجاوه و سراوان در ۲ عملیات جداگانه خبر داد.

به گزارش سایت خبری پرسون از سیستان و بلوچستان، سردار محمد ملاشاهی فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان گفت: مرزداران سیستان و بلوچستان با انجام اقدامات تخصصی اطلاعاتی از فعالیت باندحرفه‌ای قاچاق موادمخدر در منطقه مرزی میرجاوه مطلع و با برنامه‌ریزی دقیق عملیاتی و تشدید اقدامات کنترلی در نوار مرزی، موضوع را به طور ویژه در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: مرزداران هنگ مرزی میرجاوه با پشتیبانی اطلاعاتی و هدایت عملیاتی، مسیر‌های تردد قاچاقچیان را مشخص و در راستای مقابله با سوداگران مرگ چندین تیم پوششی و عملیاتی با اجرای طرح مهار، منطقه مورد نظر را در کنترل خود قرار دادند و موفق شدند محموله موادمخدر را کشف کنند.

فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: قاچاقچیان که قصد داشتند در فرصتی مناسب محموله موادمخدر را وارد کشور کنند زمانی که خود را در کمین و محاصره مأموران دیدند با مخفی کردن محموله مواد از محل متواری و مرزداران در این عملیات موفق شدند۳۳۳ کیلوگرم تریاک را که به طرز ماهرانه‌ای داخل شیار‌های ارتفاعات مخفی شده بود را کشف کنند.


بیشتر بخوانید؛

محموله ۶۰ کیلوگرمی تریاک در کرمانشاه کشف شد


ملاشاهی به یک عملیات موفقیت‌آمیز دیگر توسط مرزداران هنگ مرزی سراوان نیز اشاره کرد و افزود: پس از چندین شبانه‌روز کار اطلاعاتی و برنامه‌ریزی عملیاتی، مرزداران هنگ مرزی سراوان در درگیری مسلحانه با قاچاقچیان موادمخدر در منطقه مرزی اسفندک موفق شدند ضمن توقیف ۲ دستگاه خودرو مقدار ۲۷۳ کیلوگرم انواع موادمخدر شامل ۹۵ کیلوگرم تریاک و ۱۷۸ کیلوگرم حشیش را کشف کنند.

فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان ضمن تقدیر از همکاری خوب نهاد‌های امنیتی و اطلاعاتی با مجموعه مرزبانی سیستان و بلوچستان گفت: مرزداران استان به صورت شبانه‌روزی در مناطق مرزی حضور فعال و گسترده دارند و با هرگونه اعمال خلاف قانون، بویژه شرارت و قاچاق موادمخدر قاطعانه و هوشمندانه برخورد می‌کنند و اجازه ایجاد هیچ‌گونه ناامنی را به مخلان نظم و امنیت نمی‌دهند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

226198