معاون استاندار کردستان عنوان کرد:

مراسم گرامیداشت ۹ دی در کردستان برگزار نمی شود/آمریکا مانع تهیه واکسن کروناست

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: به خاطر شیوع کرونا، امسال مراسم گرامیداشت ۹ دی در کردستان برگزار نمی شود.

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، محمدابراهیم زارعی؛ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ملاک وضعیت کرونا در جامعه ستاد ملی مبارزه با کرونا در کشور و استان است و همه ما تابعه تصمیمات آن هستیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: با این وجود برای پاسداشت این روز بزرگ، بیش از 1500 بسته معیشتی در بین اقشار آسیب پذیر سنندج در سالن ورزشی آزادی این شهر توزیع می گردد.

وی با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم که وضعیت زرد کنونی کرونا در استان را به وضعیت سفید تبدیل کنیم، عنوان کرد: طبق اعلام وزارت بهداشت، محدودیت تردد شبانه، ۶۴ درصد در کاهش ابتلا به کرونا تاثیر داشته است، چراکه بیشترین مشکل برگزاری دورهمی‌های شبانه است.

زارعی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در حال حاضر وزارت بهداشت و درمان رایزنی های بسیاری برای تهیه یا خرید واکسن کرونا انجام داده است، ولی متاسفانه آمریکایی ها تاکنون مانع از تحقق این مهم شده اند که این کار سردمداران آمریکا نوعی جنایت ضدبشری است.


بیشتر بخوانید؛

واکسن کرونا حتما تامین می شود/ سالمندان، بیماران صعب‌العلاج و کادر درمان در اولویت

جامعه را نباید درباره واکسن خارجی کرونا مردد گذاشت


در ادامه ای جلسه، فرزین رضاعی؛ رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در سخنانی ابراز داشت: میزان بستری‌های مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان، از ۸۵۰ به ۱۶۷ نفر کاهش یافته است ولی تا واکسن کووید۱۹ تهیه نشود، به ایمنی گروهی دست پیدا نخواهیم کرد.

رضاعی تاکید کرد: اگر هوشیار نباشیم و مردم دستورالعمل‌ها را رعایت نکنند، در بهمن ماه پیک بعدی را تجربه خواهیم کرد، ضمن اینکه امسال تاکنون اپیدمی آنفلوآنزا شیوع پبدا نکرده اما پیش بینی می‌شود زمستان شاهد این بیماری نیز باشیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان به اجرای طرح سردار سلیمانی اشاره کرد و گفت: این طرح با هدف شناسایی بیماران، قرنطینه و درمان آنان به صورت رایگان بوده و نظارت بر اماکن نیز انجام می‌شود و تاکنون یک میلیون و ۵۷۰ هزار نفر در استان زیر پوشش طرح قرار گرفته‌اند.

عباسعلی ـ استان کردستان

226068