جانشین فرمانده مرزبانی در گفتگو با پرسون مطرح کرد:

کشف 257 راس دام قاچاق در مرز مریوان / تشدید نظارت بر مرزها برای جلوگیری از قاچاق دام

جانشین فرمانده مرزبانی استان کردستان از کشف بیش از 257 راس دام قاچاق در مرزهای شهرستان مریوان از دست سودجویان و قاچاقچیان خبر داد.

کردستان ـ سرهنگ محمدعارف سپهری؛ جانشین فرمانده مرزبانی استان کردستان با تایید این خبر در گفتگو با خبرنگار سایت خبری پرسون اظهار داشت: در سال های اخیر پدیده قاچاق احشام از مرزهای استان کردستان روند بسیار رو به رشدی داشته است و به این میزان هم کشفیات در این زمینه افزایش دارد.

این مقام انتظامی در ادامه تاکید کرد: به همین منظور هنگ مرزی شهرستان مریوان به صورت مستمر و شبانه روزی مرزهای این شهرستان را رصد می کند و اجازه هرگونه خروج دام را به قاچاقچیان و سودجویان نمی دهد.

سرهنگ سپهری در ادامه سخنان خود اظهار داشت: در آخرین عملیات توسط نیروهای مرزبانی و نیز با اطلاع از اقدام تعدادی از قاچاقچیان مبنی بر خروج دام از مرزهای مریوان، نیروهای این مرزبانی با کمین موفق به خنثی کردن این عمل قاچاقچیان نمودند.


بیشتر بخوانید؛

نگذاریم گوشت از سفره طبقه محروم برود/ همه خروجی ها را برای قاچاق دام ببندید

کشفیات قاچاق دام زنده 12 برابر افزایش یافته است


جانشین فرمانده مرزبانی استان کردستان بیان کرد: سودجویان با استفاده از تاریکی شب قصد خروج 257 راس دام سبک را به اقلیم کردستان داشتند که با غافلگیری نیروهای مرزبانی مواجه شدند و با جاگذاشتن دام ها متواری شدند.

وی با اشاره به اینکه ارزش ریالی احشام کشف شده بیش از 7 میلیارد ریال می باشد، خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش قیمت گوشت در کشور و نیز اقدام سودجویان در قاچاق دام از کشور به دیگر کشورهای منطقه، نیروهای مرزبانی با تمام قدرت با این پدیده برخورد می کنند.

شفیعی ـ استان کردستان

224225