استاندار بوشهر:

برآورد خسارت‌های سیل دشتستان / دولت برای جبران خسارت‌ها قول داده است

استاندار بوشهر با بیان اینکه خسارت‌های سیل در حوزه‌های مختلف برآورد و به دولت اعلام شده است گفت: مسئولان هم دستور لازم را برای جبران خسارت‌ها داده‌اند.

به گزارش سایت خبری پرسون از بوشهر، عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر در جریان بازدید از مناطق سیل زده دشتستان در جمع خبرنگاران بیان کرد: در دو ساعت ۱۶۰ میلیمتر بارندگی در شهرستان دشتستان رخ داده در حالی که میانگین بارش سالانه استان بوشهر ۲۵۵ تا ۲۶۰ میلیمتر است به طور حتم این میزان بارش باعث سیل و مشکلاتی می‌شود.

وی افزود: شاید اشکالاتی هم در این زمینه وجود داشته باشد که نمی‌خواهیم آن را نادیده بگیریم. ولی بعد از این حادثه دستگاه‌های اجرایی و شخص فرماندار در منطقه حضور یافتند، دیروز هم معاون اقتصادی استاندار در منطقه حضور پیدا کرد. تقسیم کاری هم صورت گرفته است.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه بیشترین خسارت در شهر وحدتیه اتفاق افتاده است، ادامه داد: بیشترین خسارت‌ها به منازل مسکونی نزدیک رودخانه در این شهر وارد شده است.

گراوند بیان کرد: اولین کاری که داریم این است که آنجا را پاکسازی کنیم وقتی محیط پاکسازی شد بعد هم وارد فعالیت‌های دیگر خواهیم شد. تقسیم کار می‌کنیم که دستگاه‌های حمایتی افراد زیر پوشش خودشان را سریع شناسایی و نیازمندی‌هایی که دارند را تامین کنند.


بیشتر بخوانید؛

یاری رساندن امدادگران هلال احمر بوشهر به آسیب دیدگان سیل

زن جوان بوشهری قربانی سیلاب دشتستان/ آب گرفتگی و تخریب منازل


وی افزود: معاون بنیاد مسکن کشور در وحدتیه حضور یافته است و در حوزه بازسازی منازل مسکونی از طریق بنیاد مسکن اقدام می‌شود.

استاندار بوشهر تاکید کرد: خسارت‌های وارد آمده بربخش مردمی برآورد شده است، اما در بخش زیرساخت‌ها از جمله آب، برق، راه و تاسیسات عمران شهری وعمران روستایی هم خسارت‌هایی وارد شده که آن‌ها هم برآورده شده است.

گراوند گفت: خسارت‌هایی هم به بخش‌های اقتصادی متعلق به مردم وارد شده از جمله کشاورزی که آن‌ها هم مشخص شده است و همه خسارت‌ها به صورت تفکیک شده به وزارت کشور و سازمان مدیریت بحران کشورمنعکس شده است. قول‌هایی هم گرفته‌ایم.

وی ادامه داد: الان بخش‌های مختلف دولت برای کمک اعلام آمادگی کرده‌اند، هم آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور با من تماس گرفت و دستوراتی را صادر کرد و هم آقای واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور در تماسی بر کمک رسانی تاکید داشت.

استاندار بوشهر گفت: امیدواریم بتوانیم در کمترین زمان ابتدا، محوطه‌های آسیب دیده را پاکسازی کنیم تا مردم برای رفت و آمد مشکلی نداشته باشند و در گام بعدی خسارت‌ها را جبران کنیم.

گراوند با اشاره به توزیع کمک‌های هلال احمر میان مردم آسیب دیده از سیل، بیان کرد: ممکن است در این زمینه به طور سهوی کسانی از قلم افتاده باشند و کمبود‌هایی باشد که دستور دادیم حل شود.

وی گفت: مشکل داروخانه وحدتیه نیز پیگیری شده است تا زودتر نیاز مردم تامین شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

223421