سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری شهرکرد:

۲۰ هکتار زمین برای دفن زباله‌های شهرستان شهرکرد اختصاص بافت

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری شهرکرد گفت: حدود ۲۰ هکتار زمین برای دفن زباله‌های شهر شهرکرد، شهر کیان، شهر طاقانک و دهیاری بهرام‌آباد اختصاص داده شده است.

به گزارش سایت خبری پرسون از چهار محال و بختیاری، داوود مؤمنی سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری شهرکرد با بیان اینکه روزانه حدود ۱۳۵ تن زباله از شهرکرد جمع‌آوری می‌شود، اظهار داشت: حدود ۲۰ هکتار زمین برای دفن زباله شهر شهرکرد، شهر کیان، شهر طاقانک و دهیاری بهرام‌آباد اختصاص داده شده که این مکان در منطقه منصوریه پس از منظریه جانمایی شده است.

وی با اشاره به اینکه انواع زباله‌های عمرانی، ساختمانی، عفونی و بیمارستانی در منصوریه در حال دفن است، افزود: عملیات دفن زباله توسط دو شرکت صورت می‌گیرد.

مؤمنی با بیان اینکه برای زباله‌های عفونی به‌صورت سکو ترانشه احداث می‌شود، اضافه کرد: قبل از دفن زباله‌های عفونی آهک ریخته و پس از جمع‌آوری نیز مجدداً آهک بر روی زباله‌ها پاشیده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حدود ۲۴ درصد از زباله شهرکرد، زباله خشک محسوب می‌شود، ادامه داد: این بازیافتی‌ها دوباره به چرخه تولید بازگشت که صرفه اقتصادی، انرژی، اشتغالزایی و کاهش هزینه برای شهرداری را در پی خواهد داشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

223147