رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان:

حقوق کارگری کارمندان شهرداری اصلاح می شود

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مجموعه مدیریت شهری آمادگی لازم را دارند که قرارداد کارمندانی شهرداری که حقوق کارگری دریافت می کنند را اصلاح کند.

به گزارش سایت خبری پرسون از اصفهان، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: یکسان سازی در حقوق و مزایا برای کارکنان شهرداری در نظر گرفته شده است و قرار داد آنها به دو شرکت شهر و کار و نیک اندیش سپرده شده تا به این طریق حقوق مزایا افراد به درستی در نظر گرفته شود و کارمندان هیچگونه دلهره و نگرانی نداشته باشند.

نصر اصفهانی ادامه داد: مجموعه مدیریت شهری آمادگی لازم را دارد که با درخواست کارگرانی که مطابق با قرارداد کارگری حقوق دریافت می کنند و دچار مشکل و تنگنا بودند، قرارداد آنها را از کارگری به کارمندی تغییر دهد.

وی به تعاونی‌های مسکن سازمان‌ها هشدار داد و گفت: لطفا همه هیات مدیره های تعاونی مسکن نسبت به خرید زمین‌ها احتیاط لازم را داشته باشند.

نصر اصفهانی به رفتار برخی از نمایندگان مجلس اشاره کرد و افزود: در روزهای اخیر نمایندگان مجلس خواسته یا ناخواسته با واگذاری عوارض به وزارت کشور که قانونا در اختیار شوراها بود چوب حراج را به شوراها و اختیارات آنها زدند. از اعضای شورای نگهبان می خواهم در جهت خدمت به منافع مردم نسبت به بازگرداندن نقش شورا در این لایحه اقدام کنند و اختیارات قبلی شورا را که 22 سال بر آن جاری و اعمال می شده اقدام کنند و تصریح قانونی بر اختیار شورا بر تعیین عوارض و اخذ آن به صورت محلی بوده را اصلاح نمایند.

وی تصریح کرد: امیدوارم افراد در مجلس و شورای نگهبان به شوراها نگاه بازتری داشته باشند.

وی با اشاره به محدود کردن بخشی از اختیارات شوراها ، اضافه کرد: غالب نمایندگان مجلس در دوره های مختلف نه تنها به دنبال افزایش اختیارات شوراها نبوده اند بلکه برای کاهش آن دست به مصوباتی زده‌اند که مصداق این مصرع هستند که "یکی بر سر شاخه بن می برید" شدند. چنانچه شوراها به ضعف کشیده شوند بیشترین خسارت را مجلسیان خواهند دید.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: شوراها به عنوان مجلس‌های محلی و پس از 22 سال بالندگی از اشتباهات فاصله گرفته اند و با سرعت در خط مواجه با مردم بیشترین خدمات را به شهروندان ارائه می دهند و باید روز به روز به اختیارات این افراد افزوده شود.

عاطفه قلع ریز- استان اصفهان

223139