طرح سئوال از شهردار سنندج کلید خورد/ مطالبات شهروندان سنندجی در قالب 25 سئوال

اعضای شورای اسلامی شهر سنندج با ثبت رسمی 25 سئوال از شهردار سنندج در جلسه این شورا، پروسه طرح سوال از شهردار سنندج را کلید زدند.

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، 3 نفر از اعضای شورای اسلامی شهر سنندج روز گذشته با ثبت رسمی 25 سئوال از شهردار سنندج در جلسه شورا، پروسه طرح سوال از شهردار سنندج را عملا کلید زدند.

در این 25 سئوال مطالب و مطالبه های بسیاری از شهردار خواسته شده است و نیز برای جلوگیری از هرگونه ایجاد شایعه و شبه در فضای مجازی و.... متن این سئوالات به صورت کامل در اختیار سایت پرسون قرار گرفته است.

سئوالات این اعضای شورای شهر از شهردار سنندج بدین شرح می باشد:

احتراماً ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و مساعی بی دریغ نیروها و پرسنل شهرداری که در راستای خدمت به مردم شهر سنندج شبانه روز تلاش می نمایند، به استحضار می رساند :

بر اساس قانون نظارت بر عملکرد شهرداری بر عهده شورای اسلامی شهر می باشد لذا در راستای اجرای ماده 83 وظایف و اختیارات شورا به دلیل عدم توجه شهردار محترم به تذکرات متعدد در طول دوره پنجم شورا که بارها بصورت شفاهی، مکاتبه و یا در قالب نظرات موافق و مخالف به سمع و نظر ایشان رسیده و حتی در راستای ماده 83 قانون وظایف و اختیارات شوراها دوبار در جلسات رسمی شماره 199 مورخه 1/7/99 و جلسه رسمی 205 مورخه 6/8/99 ایرادات وارده بصورت شفاهی تذکر داده شده است و متاسفانه همواره شاهد بی‌توجهی و عدول شهردار محترم از مقررات و ضوابط بوده ، لذا اینجانبان با توجه به اینکه سعی و تلاشمان بر احقاق حقوق مردم و شهروندان شهر سنندج می‌باشد.موارد ذیل را به‌صورت سؤال از شهردار محترم مطرح می‌نماییم مستدعیست به‌عنوان رئیس شورای شهر سنندج در اجرای ماده 83 وظایف و اختیارات شورا اقدام و دستورات لازم را صادر فرمانید.

1- همان‌طور که شهردار و اعضای شورا و سایر شهروندان سنندجی مستحضرند یکی از مشکلات اساسی حوزه مدیریت شهری در شهر سنندج، ترافیک شهری و نبود پارکینگ به‌اندازه کافی در سطح شهر سنندج و علی‌الخصوص هسته مرکزی می‌باشد. این در حالی است که شهرداری مکلف است که از محل اخذ عوارض دریافتی بابت کسری پارکینگ از شهروندان سنندجی، نسبت به تهیه و احداث پارکینگ اقدام و درواقع شهرداری حق ندارد مبالغ مذکور را غیر از احداث پارکینگ هزینه نماید. این در حالی است که متأسفانه علیرغم اینکه حوزه کار قبلی شهردار در دفتر فنی و امورات مربوط به ترافیک، تاکنون هیچ‌گونه اقدامی در این حوزه انجام‌نشده است. لذا جناب آقای شهردار، دلایل آن را توضیح و اعلام فرمایند که وجوه دریافتی کسری پارکینگ در چه محلی هزینه شده است.


بیشتر بخوانید:

اختلافات شورائیان و شهرداری سقز برطرف شود/جلوگیری از نفوذ افراد حاشیه ساز به مجموعه شهرداری

واکنش شهرداری به طرح کارت شناسایی برای استفاده از اتوبوس


2- با توجه به اینکه شهردار در تاریخ 4/11/97 قراردادی تحت عنوان ایجاد و راه‌اندازی سامانه هوشمند پارک حاشیه‌ای شهر سنندج به شماره 38962/ک/ش با شرکت تبادلات الکترونیک غرب به‌عنوان سرمایه‌گذار منعقد نموده و شرکت مذکور باید در مهلت هفت ماه نسبت به راه‌اندازی پروژه مذکور یعنی تا تاریخ 4/6/98 اقدام و پروژه وارد فاز اجرایی می‌شد. این در حالی است که متأسفانه تا این لحظه هیچ‌گونه زیرساختی توسط شرکت مذکور آماده نشده است ولی در عوض شرکت مذکور همچنان از شهروندان سنندجی به‌ناحق پول دریافت می‌نماید. لذا شرکتی که باید طبق مفاد قرار داد در مهلت هفت ماه جهت زیرساخت حدود مبلغ چهار میلیارد تومان هزینه می‌کرد و از تاریخ 4/6/98 به بعد هرماه باید سهم الشرکه شهرداری پرداخت می‌شد و همچنین طبق مصوبه شورا شرکت مذکور می‌بایست در تاریخ 1/5/98 مبلغ دو میلیارد و چهارصد و بیست‌وچهار میلیون و ششصد و هفتاد هزار و پانصد ریال ضمانت‌نامه تهیه و به شهرداری تحویل می‌داد که در عمل متأسفانه هیچ‌کدام از موارد اعلامی و سایر تعهدات مندرج در قرارداد را انجام نداده است. و سؤال اساسی این است که شهردار جهت جلوگیری از تضعیف حقوق شهرداری و شهروندان علی‌رغم تذکرات شفاهی اعضای شورای شهر در این خصوص، چه اقدامی انجام داده است؟ آیا شهرداری طبق ماده 10 قرارداد موصوف، اقدامی در خصوص فسخ انجام داده است یا خیر؟ و یا شرکت مذکور نهایت سوءاستفاده از ضعف مدیریتی در شهرداری را انجام می‌دهد. به راستی آیا جناب شهردار، از حساب‌وکتاب درآمد شرکت مذکور خبردارند؟ و آیا میدانند وجه گرفته‌شده از مردم به چه حسابی واریز می‌شود؟این در حالی است که علی رغم اینکه شرکت موصوف هیچگونه هزینه ای با توجه به قرارداد انجام نداد، جدیداٌ هم دادخواست حقوقی مطالبه ضررو زیان یک میلیارد و چهارصد میلیون تومان را بر علیه شهرداری تقدیم دادگاه نموده است.

3- شهردار و اعضای شورا و مردم شهر سنندج همان‌طور که استحضار دارند یکی از طبیعی‌ترین حق شهروندان ،بهره‌مندی از امکانات شهری به‌صورت برابر است. این در حالی است که شهردار علیرغم وعده‌هایی که در زمان انتخاب به‌عنوان شهردار اعلام نموده‌اند و اگر در سطح شهر سنندج بازدیدی به عمل آید شاهد آن هستیم که محرومیت قابل توجهی در حوزه طرح‌های عمرانی، فضای سبز، خدمات شهری در مناطق کم برخوردار، از‌جمله محله‌های عباس‌آباد و فرجه و کانی‌کوزله و قشلاق و شهرک مولوی و گریزه و ... و نواحی منفصل شهری نایسر , ننله و حسن‌آباد می‌باشیم‌ و این در حالی است که جمعیت قابل‌توجهی از شهروندان سنندجی در محلات مذکور زندگی می‌کنند.به راستی شهردار توضیحی در خصوص عدم وجود فضای سبز در نایسر علیرغم وعده‌های در این خصوص و همچنین عدم رسیدگی به پارکهایی از‌جمله پارک نیشتمان و توس نوذر و پارک کشاورز و پارک مولوی و پارک معلم و ...، را دارند؟ هرچند ذکر این نکته ضروری است که اجرای پروژه در محلات دیگر ،بلاشک از وظایف شهرداری است ولی نباید توزیع خدمات ، ناعادلانه باشد و همچنین دلایل تعطیلی پروژه پارک معلم در فیض آباد و نحوه هزینه کرد آن را بیان بفرمائید...!؟

4- آقای شهردار در ارائه برنامه‌های پیشنهادی، در زمان انتخاب شدن به‌عنوان شهردار , یکی از چالش‌ها را در شهرداری، عدم شفافیت مالی در شهرداری اعلام نمودند و اعلام کردند که در صورت انتخاب به‌عنوان شهردار، حتماً شفافیت مالی در شهرداری تقویت و در دسترس عموم شهروندان قرار خواهد گرفت, اما حقیقتا، در طی دو سال خدمت آقای صیدی، به یک واقعیت تلخ پی بردیم و آن این است که ایشان واقعاً فردی شعار گرا و فاقد عمل هستند. اگر غیرازاین است بفرمایند چه دلیلی دارند که علی‌رغم وظیفه قانونی شهرداری در مهلت مقرر نسبت به ارسال تفریغ بودجه و صورت جامع درآمد و هزینه شهرداری و انتشار آن جهت دسترسی عموم و همچنین ارسال درآمد هزینه ماهیانه اقدام ننموده است ، دلیل را ذکر فرمایید و دلیل مردود اعلام شدن حسابرسی شهرداری در سالهای 96 و 97 را بیان فرمایید.

5- با توجه به اینکه شهرداری مکلف است درراستای حقوق شهروندی و بر اساس متون قانونی موجود، نسبت به رعایت حق‌وحقوق شهروندان بر اساس وظیفه اقدام نماید و یکی از مباحثی که در این راستا باید رعایت شود حق استفاده شهروندان از معابر شهری با آرامش خاطر است. و این در حالی است که جناب شهردار در طول این سه سال گذشته متأسفانه هیچ‌گونه اجرای برنامه ای اجرایی جهت ساماندهی دستفروشان در سطح شهر و علی‌الخصوص هسته مرکزی و خیابان فردوسی، علیرغم داشتن مصوبات و طرح پیشنهادی،هیچگونه اقدامی انجام نشده است.و با جرات می‌توان گفت که این تعرض صد درصد افزایش و باعث عدم وجود آرامش در خیابان و معابر سطح شهر سنندج گردیده است. به راستی،آیا جناب آقای شهردار، اقدام مثبتی در خصوص سامان‌دهی دست‌فروشان و صنوف صنعتی و آلاینده با توجه مصوبات شورا در این راستا انجام داده اید یا خیر؟

6- شهردار در خصوص مواردی در رفع خطر و اصلاح نقاط حادثه خیز سطح شهر سنندج در راستای حمایت از جان و مال (حقوق شهروندی ) شهروندان سنندج چه اقدامی صورت گرفته است به عنوان نمونه به تذکرات و مکاتبات متعدد در خصوص:

الف) همانگونه که مستحضرید در خصوص بازسازی دیوار بهشت محمدی به کرات من جمله در نطق پیش از دستور در جلسه رسمی چهارده بند تذکر به جنابعالی داده شده است که در بند 10 موارد تذکر یکی از مواردی که تذکر داده شده بازسازی دیوار بهشت محمدی در راستای حفظ جان و مال شهروندان محترم سنندجی بوده است چه دلیلی دارید که علی رغم تذکرات متعدد و همچنین داشتن ردیف بودجه در بودجه سازمان و شهرداری مرکزی ... به مبلغ نود و شش میلیارد ریال ، به این امر مهم بی توجهی شده و فاجعه تخریب دیوار بهشت محمدی اتفاق افتاد و متاسفانه باعث خسارت روحی و مالی به شهروندان سنندجی شد آقای صیدی اگر خدای ناکرده کسی در حادثه فوت می کرد چه کسی پاسخگو بود ؟ لذا توضیحات لازم در خصوص سهل انگاری و قصور مذکور را ارائه دهید ...؟

ب) ساخت و ساز بر پرتگاه موجود در گریزه بر بلوار بهشت محمدی

ج) علی‌رغم مکاتبات متعدد در کمیسیون حقوقی شورا مبنی بر رسیدگی به تخلفات پاساژ صدف و آشنا متأسفانه شاهد آن هستیم که همچنان پاساژهای مذکور به فعالیت خود ادامه می‌دهند این در حالی است که پاساژهای مذکور طبق اعلام اداره استاندارد و واحدهای فنی فاقد استانداردهای لازم جهت ادامه فعالیت است و باید نسبت به اصلاح موارد نقص اقدام نمایند ولی متأسفانه شهرداری هیچ‌گونه اقدامی در این خصوص انجام نداده است و هرلحظه امکان بروز حادثه در داخل پاساژهای مذکور برای شهروندان سنندجی وجود دارد و سؤال این است که جناب شهردار , آیا منتظر این هستی که خدایی ناکرده اتفاقی پیش آید و جان شهروند یا شهروندانی گرفته شود تا شما به خودآیی و چاره‌اندیشی کنی؟ لذا در این خصوص توضیحات لازم داده شود.

7- امروزه در کلیه سازمان‌ها وادارات سعی براین است که از تخصص و تجربه افراد شاغل در آن سازمان بهترین استفاده خدمتی شود این در حالی است که با بررسی موضوع و بررسی. برنامه‌های ارائه شده شهردار به شورا شهر سنندج جهت تصدی پست شهرداری دربند 6 برنامه بحث مدیریت و بهره‌وری منابع انسانی را اعلام نموده‌اند و دو عامل مهم را از دلایل ضعف عملکردی شهرداری سنندج اعلام نمودند که یکی از آن دلایل را عدم استفاده از افراد متخصص و مجرب و مرتبط با زمینه کار تخصصی ذکر نمودند، اما متأسفانه شهردار در طول دو سال گذشته مدام از مدیران در رشته‌ها و تخصص‌های غیر مرتبط استفاده نموده است و کمترین توجه به تخصص و تجربه‌شده است و درواقع می‌توان گفت که تیم مدیریت آقای شهردار فقط در حال چرخش است و هیچ تفاوتی با گذشته نداشته لذا دلایل این نحوه مدیریت را توضیح دهید.

8- در طول دوران تصدی شهرداری صیدی, چندین طرح سرمایه‌گذاری را به افراد متقاضی واگذار شد و در این رابطه هم شورای شهر سنندج و ارگان‌های ذیربط نهایت همکاری و تأمل با شهرداری داشته و دارند. ولی متأسفانه به‌محض واگذاری, شهرداری و معاونت‌ها مربوطه هیچ‌گونه نظارتی بر اجرای پروژه‌های مذکور نداشته و علی‌رغم اینکه اکثر پروژه‌ای مذکور دارای مهلت زمانی بود هیچ‌کدام به سرانجام نرسیده است و لذا جناب شهردار دلایل عدم انجام صحیح پروژهای سرمایه‌گذاری کارت پارک حاشیه‌ای , احداث مجموعه تفریحی گردشگری کارتینگ قشلاق گریزه, احداث مجموعه تفریحی گردشگری پینت بال و تنیس قشلاق گریزه, احداث مجتمع ناصرخسرو , احداث کارخانه بازیافت زباله را بیان فرمایند.

9- یکی از اساسی‌ترین قول‌هایی که شهردار در جلسه انتخاب شهردار به اعضای شورای شهر و مردم داده‌اند حرکت در مسیر قانون و بر مبنای قوانین جاریه بود که متأسفانه در عمل چنین اتفاقی نیفتاده و همواره شهردار در حال عبور از قوانین و مقررات بوده است که نمونه بارز آن انتصاب مدیران و سازمان وابسته به شهرداری است بدین‌صورت که طبق بخشنامه شماره 91711 در تاریخ 18/7/95 وزیر کشور و مواد 4 و 10 الگوی اساسنامه سازمان‌های وابسته به شهرداری و چارت سازمانی باید فرد یا افرادی به‌عنوان مدیر انتخاب شوند که دارای شرایط اختصاصی و اینکه از میان کارمندان رسمی یا پیمانی شهرداری یا یکی از دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری با دارا بودن شرایط احراز تحصیلی و تجربی مندرج در اساسنامه منصوب شوند و این در حالی است که شهردار محترم متأسفانه اقدام به انتصاب مدیر یا مدیرانی در شهرداری سنندج نمود که متأسفانه هیچ‌گونه تطبیقی با موارد مندرج در اساسنامه ابلاغی سازمان‌های شهرداری و بخشنامه وزیر کشور ندارد و حتی نامبرده پا را از عدول از قوانین فراتر گذاشته و مدیر یا مدیرانی را انتخاب نموده است که حتی رابطه استخدامی در زمان انتصاب با شهرداری نداشته است و علی‌رغم تذکرات متعدد و حتی داشتن مصوبه در کمیسیون‌های داخلی شورا مبنی بر تذکر به شهردار محترم در این خصوص ، همچنان این امر تداوم داشته است و سؤال اساسی این است که این اقدام شهردار محترم چه توجیهی دارد؟، آیا این اقدام باعث ظلم و بی‌انگیزگی در حق پرسنل شهرداری نیست؟ جالب‌تر و مهمتر ازهمه اینها این است که شهردار محترم در تاریخ 24/2/97 طی نامه شماره 4678/ک/ش عدم استفاده از نیروهای شرکتی و حجمی در پست‌های مذکور و امضا نامه ها و اسناد تعهدآور را توسط نیروهای شرکتی را در هر شرایطی خلاف قانون اعلام نموده است . دلیل این بام و دوهوا در مدیریت شهرداری به صورت گسترده چیست؟

10- شهردار در رسانه‌های جمعی اعلام نموده‌اند که در طی دو سال اخیر دو مترمربع به سرانه فضای سبز شهری سنندج اضافه‌شده است و درواقع قاعدتاٌ می‌بایست حداقل پنجاه هکتار اضافه می‌شد که طبق فرمول مربوطه، پارک جنگلی آبیدر از این بحث خارج است تا دو مترمربع سرانه اضافه شود.که درواقع این اظهارنظر برخلاف واقعیت می باشد که علیرغم مکاتبه های متعدد، مدارک و مستندات اضافه شدن دو متر فضای سبز شهری را بسیار عامیانه و غیرعلمی ارسال کردند که به نوعی توهینی به شعور مخاطبان بود. که لازم است شهردار دلایل اعلام این آمارها و آمارهای مشابه که بسیار بحث برانگیز وغیرواقعی بوده و در بسیاری از موارد بی اعتمادی به شهرداری را به همراه دارد، را ارائه فرمایند

11- شهردار علی‌رغم مکاتبات عدیده و یادآوری و تذکر اعضای محترم شورا شهر در این خصوص، هنوز وضعیت حقوقی و مالی و سهم‌الشراکه شهرداری از فروشگاه رفاه و کشتارگاه صنعتی و سازمان همیاری شهرداری و فامیلی لند و ...، را مشخص نکرده اند و درواقع می‌توان گفت که در شهرداری اصل بر این شده است که بسیاری از این موضوعات، همچنان مبهم و نامشخص باشد تا بتوان نهایت سوء‌استفاده را از آن نمود و توجه شهردار را به این نکته جلب می‌کنم که آیا تابه‌حال از کشتارگاه صنعتی سهمی عاید شهرداری شده است یا خیر؟ همچنین باغ تملک شده در کشتارگاه صنعتی هم ظاهرا، زیانده شده است و به راستی سهم شهرداری در سازمان همیاری چگونه است ؟ جناب شهردار شفافیت مالی یعنی چه؟ لطفاٌ ترجمه بفرمائید.

12- دلایل انفعال بی‌سابقه و مطلق شهرداری در برابر ساخت‌وسازهای غیرمجاز در شهر سنندج و عدم توانایی در خصوص جلوگیری از ساخت‌وساز غیرمجاز و یا اجرایی آراء صادره از کمیسیون ماده صد و ماده 77 و همچنین تجاوز به حریم معابر عمومی ازجمله بلوار دکتر حسینی و بلوار اسلام‌آباد و ... چیست؟ آیا واقعاٌ اگر تصادفی در جلو تاناکورا اتفاق بیافتد و عابری خدایی ناخواسته فوت نمایند با توجه به عدم وجود پیاده‌رو در محل مذکور و اشغال آن توسط افراد و تبدیل به مغازه به نظرت مقصر اصلی کیست؟ البته جدا از عبور عابرین گویا روزانه حدود هزار نفر دانش‌آموز بدون پیاده‌رو باید از داخل خیابان عبور و مرور کنند؟ شهردار محترم ، دلایل را اعلام فرمایند، آیا شهرداری اقدامی در اجرای ماده 55 قانون شهرداری ها انجام داده است یا خیر؟

13- علی‌رغم وعده‌های شهردار برای ارائه راهکارهای افزایش درآمد پایدار شهرداری متأسفانه تاکنون هیچ‌گونه راهکار و لایحه افزایش درآمدی اعمال نشده است و هنوز متأسفانه شهرداری تنها منبع درآمد خود را عوارضی صدور پروانه و جرائم کمیسیون‌های ماده صد و ماده 77 و نهایتاً فروش ذخایر غنی (یعنی زمین و املاک شهری) می‌باشد و درواقع تراکم فروشی جزء درآمدهای اصلی شهرداری است. لذا آیا آقای صیدی در این حوزه اقدام مثبتی انجام داده است و یا حوزه درآمد پایدار شهرداری تعطیل است ولا غیر. هرچند جناب شهردار باید به این نکته توجه نمایند مبلغ 1600 میلیارد ریالی (160 میلیارد تومان ) که بابت مطالبات شهرداری از دستگاههای اجرایی استان اخذ گردیده، مربوط به دوران جناب آقای صیدی نیست و این مطالبات شهرداری از قدیم الایام و چه بسا از زمان تاسیس شهرداری بوده است و شهردار محترم نباید یک شبه برای خرج آن تصمیم بگیریم چونکه قطره قطره جمع شده است و هنر آن نیست که بخواهیم آن را با عجله هزینه نموده و در آینده شهرداری و مردم شهر سنندج متضرر شوند . و لذا دلیل عدم برنامه ریزی شهرداری در خصوص فروش املاک را بیان فرمایید و برنامه شهرداری در خصوص ایجاد درآمد پایدار و هزینه کرد صحیح را مشخص نموده است ؟!

14- چه دلیلی دارد که شهرداری سالانه مبالغ هنگفتی را جهت دفاع در پرونده‌های شهرداری در امور مالیاتی در حد سالانه بالای دویست میلیون تومان به شخص بازنشسته دارایی بنام آقای فرهادی بپردازد، درصورتی‌که شهرداری واحد حقوقی دارد و کارشناسان آن، الحمدالله همگی تحصیل‌کرده رشته حقوق هستند؟ آیا این گویای بی‌کفایتی مدیریتی در شهرداری سنندج نیست؟ به راستی ، این نکته بسیار جالب است که شهرداری سنندج و واحدها و سازمانهای تابعه، کارشناسان حقوقی دارند ولی مشاور حقوقی استخدام کرده تا کارها را انجام دهد و یا اینکه کارشناسی فضای سبز در مناطق سرگردان است ولی در بحث فضای سبز یک فرد بازنشسته ، طرح و پروژه را هدایت می‌کند این یعنی مدیریت به‌روز در شهرداری سنندج؟ آیا این خلاف قوانین و تضعیف حقوق بیت‌المال نیست؟در صورتی که با بررسی پرسنل شهرداری افرادی متخصص وجود دارند ولی متاسفانه هیچگونه استفاده خدمتی صحیح از آنها نمی شود.

15- با توجه به اینکه اعلان عمومی در خصوص انجام پروژهای شهرداری و تعهد به انجام و یا رسانه‌ای کردن کلنگ زنی در پروژه‌ای باعث می‌شود که مردم شهر امیدوارتر به حوزه مدیریت شهری نگاه کنند و از طرفی عدم انجام پروژهای مذکور باعث بی‌اعتمادی مردم به شهرداری و حتی حاکمیت می‌شود لذا شهردار توضیح دهند که دلایل عدم اجرای پروژه معتمد وزیری و پارک معلم با توجه به کلنگ زنی و حتی انتخاب پیمانکار و از طرفی دادن امتیازات ویژه به بهانه اجرای پروژه چیست؟ دلایل را بیان فرمایند.

16- با توجه به اینکه حدود هفتاد و چهار نفر از نیروهای شهرداری در ادارات دیگر، از‌جمله استانداری و ... در حال انجام‌وظیفه هستند ولی حقوق و مزایا نامبردگان از حساب شهرداری پرداخت می‌شود لذا شهردار توضیح دهند علی‌رغم تذکرات متعدد در این رابطه که باید حتماً نیروهای که تحت هر عنوانی در دیگر ادارات مشغول به خدمت هستند اعاده شوند که متأسفانه شهردار به این امر مهم توجه ننموده است و همچنان حقوق و مزایا این افراد که حداقل ماهیانه پانصد میلیون تومان است باید از بودجه شهرداری پرداخت شود که مغایر با آیین‌نامه مالی شهرداری بوده و فاقد وجاهت شرعی و قانونی است را بیان فرمایید.

17- شهردار در سال 96 مصوبه‌ای از شورای شهر سنندج به شماره 52 در تاریخ 12/4/97 مبنی بر اینکه مبلغ بیست میلیارد ریال از حساب سپرده پارکینگ به‌صورت قرض وامانت به وی درخواست نمود که اعضای شورا به دلیل کمک به پروژه‌های عمرانی و با درخواست مذکور به‌شرط باز پس نمودن مبلغ مذکور در طول یک سال اقدام نموده‌اند یعنی باید در تاریخ 31/4/98 پول اعاده می‌گردید. این در حالی است که شهردار محترم متأسفانه تا این لحظه وفای به عهد ننموده و پول مذکور هنوز به‌حساب سپرده عودت نگردیده است. دلیل را ذکر فرمایند.و همچنین با توجه به اینکه شهرداری در بحث صدور پروانه و یا جرائم ماده صد نسبت اخذ مبالغی تحت عنوان کسری پارکینگ اقدام می نمایند توضیح دهید ، اولاً مبالغ مذکور دقیقاً به چه حسابی واریز می شود و ثانیاً در طول فعالیت جنابعالی به عنوان شهردار آیا اقدام مثبتی در خصوص تامین پارکینگ شهروندان انجام گرفته است یا خیر؟ لطفاً مستندات ارائه شود . چونکه همانگونه که مستحضرید مبالغ اخذ شده صرفاً باید در تامین پارکینگ هزینه شود.

18- شهردار اگر بازدیدی از سطح شهر داشته باشد مشاهده می‌گردد که وضعیت خدمت‌رسانی به شهروندان سنندجی در کلیه مناطق شهری و نواحی منفصل شهری قابل‌قبول نبوده و درواقع نمره قبولی ازلحاظ حوزه خدمات شهری من‌جمله ( نظافت شهری و نحوه جمع‌آوری زباله و سگ‌های ولگرد ) کسب ننموده و این خدمات در شأن و منزلت شهروندان محترم سنندجی نیست و به قول یکی از بزرگان شهر حداقل ده سال به عقب برگشت خوردیم. لذا چه دلیلی دارد که علی‌رغم گرفتن عوارض پسماند و ... از شهروندان , نحوه خدمت‌رسانی به این شیوه غیراصولی می باشد؟ (جمع آوری ، انتقال و خروجی پسماند ... ناقص اجرا میگردد.)

19- مدارک آن بر مبنای هزینه عمرانی ثبت و ضبط‌شده است که این امر جدا از اینکه تخلف بوده و جرم نیز می‌باشد لذا دلایل آن را بیان فرمایید و همچنین شهردار دلیل اعمال ماده 81 در خرید تیر بتونی در قرارداد تجمعی بلوار کردستان را بیان فرمایید. و اعلام فرمایند با توجه به بخشنامه بودجه آیا 40٪ عمرانی توسط شهرداری رعایت شده است یا خیر؟

20- حسب دستور شهردار ، قرارداد پروژه بلوار کردستان با پیمانکار مجری، ختم پیمان داده شدوکلیه عملیات اجرایی توسط، سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری برعهده‌گرفته است لذا دلایل ختم پیمان را اعلام نمایند و بفرمایید میزان ضرر و زیان شهرداری و نفع پیمانکار چه میزان بوده است؟

21- جناب شهردار با توجه به اینکه جنابعالی در تاریخ 16/1/99 قرارداد احداث مجتمع تجاری-خدماتی بلوار پاسداران را به روش مشارکت مدنی به شماره قرارداد 2247/ک/ش به شریک پروژه شرکت رضا آبینه سیروان منعقده نموده اید که لازم است به صورت صریح اعلام فرمایید که آیا پروسه قانونی در خصوص قرارداد مذکور رعایت شده است یا خیر ؟ و مستندات ارائه شود.

22- جناب شهردار در تاریخ 18/2/92 شهرداری سنندج را در راستای رفع مشکل مردم ساکن دره سید حسین که به صورت غیرمجاز بناشده بود سه فقره تفاهم نامه با مسکن و شهرسازی به شماره های 13 و 12 و 2292270011 با شهردار وقت جناب آقای حسام شریعتی و مدیرکل وقت جناب آقای وجدی در هشت ماده تنظیم و به امضاء می رسد که در مواد قرارداد اشاره شده که موضوع قرارداد عبارت است از واگذاری یک قطعه زمین خام شماره 2 شهرک بعثت فیض آباد به مساحت 5/39793 به شهردار جهت واگذاری به اشخاص به عنوان عوض اراضی تملک شده توسط شهرداری ( یعنی منظور به این بوده است که افراد در قبال تحویل املاک دره سید حسین از طرف شهرداری جهت تحویل زمین معرفی شوند) و در ماده 3 تصریح شده است که شهرداری حق تغییرکاربری اراضی مورد واگذاری را ندارد.

حال سوال این است که جناب شهردار جنابعالی چگونه با توجه به قراردادهای مذکور جنابعالی در تاریخ 29/2/98 طی نامه شماره 703/4/ش به مورخ 29/2/98 به استناد قرارداد شماره 1482 مورخه 2/4/97 با مبلغ 95 میلیارد ریال با شرکت آبیدر کردستان درخواست آماده سازی و تحویل قسمتی از پلاکهای مذکور به آقای کریم جعفری بصورت ترک تشریفات را نموده و در نامه مذکور به هیچگونه اشاره ای به قرارداد مذکور نداشته ای که نهایتاٌ شورا با 6رای موافق و 3 نفر مخالف (آقایان پژگل و رشیدی و زارعی) با درخواست شهرداری موافقت نموده اند.

هرچند قسمتی از اراضی مذکور که در داخل املاک موقوفه معتمد وزیری توسط دادگاه تجدید نظر بوده ابطال و سند بنام موقوفه صادر شده است و شهرداری در تاریخ 29/6/99 بدون اینکه مکاتباتی وجود داشته باشد در اداره ثبت سنندج حضور پیدا نموده و اسناد واگذار شده که قبلاٌ بنام شهرداری بوده را طی دو فقره سند بنام مسکن و شهرسازی انتقال می دهد حال جناب آقای صیدی چه دلیلی دارد که اولاٌ شما بدون اینکه قراردادهای قبلی را مطالعه نمایید زمین مذکور را در اختیار آقای کریم جعفری آن هم به صورت ترک تشریفات قرار دهی ؟ ثانیاٌ به فرض صحت نامه های جنابعالی چه دلیلی دارد که بدون هماهنگی و داشتن مصوبه شورا نسبت به انتقال اسناد بنام مسکن و شهرسازی مجدداٌ اقدام نمایید ثالثاٌ چرا بعد از ابطال اسناد شهرداری توسط دادگاه تجدید نظر و همچنین انتقال اسناد دیگر بنام مسکن و شهرسازی از ادامه فعالیت اجرایی توسط کریم جعفری ممانعت بعمل نیاوردی ؟ آیا ضرر میلیاردی به شهرداری را شما از جیب خودتان پرداخت می نمایی یا نه؟ لطفاٌ شفاف سازی لازم را بفرمایید.

23- با توجه به اینکه شهرداری سنندج در تاریخ 18/6/99 با نامه شماره 19956/ک/ش درخواستی از شورای شهر سنندج مبنی بر اجازه انتشار اوراق مشارکت پروژه توسعه ناوگان حمل و نقل از سوی بانک مرکزی به میزان 600 میلیارد ریال و موافقت اعضای شورا با آن دلیل عدم انجام با توجه به فرسوده بودن ناوگان حمل و نقل و پرداخت تعهد 50% از آن توسط دولت را بیان نمایید و آیا سهل انگاری جنابعالی باعث ضرر و زیان به شهر سنندج نشده است؟

24- تیم راهیاب ملل کردستان ارسال نموده ای که متاسفانه توسط شورای شهرسنندج مصوب و کمیته انطباق فرمانداری نیز آن را تایید نموده ولی جناب آقای صیدی سوال این است آیا با توجه به وضعیت اقتصادی شهرداری و از طرفی عدم پرداخت حق و حقوق پرسنل شهرداری مخصوصاٌ بیمه های تامین اجتماعی در حدود چند ماه فکر کردی و یا اینکه آیا به بچه های که در کوچه پس کوچه نواحی منفصل شهری و یا نواحی کم برخوردار آرزو دارند که یک پارک یا فضای سبز ورزشی احداث شود فکر کردی ؟ و آیا بازسازی دیوار بهشت محمدی اولویت داشت که با جان و مال مردم در ارتباط بود یا پرداخت به تیم راهیاب ملل که هیچگونه ارتباطی با شهر سنندج ندارد..؟!

25- در خصوص پیاده راه فردوسی مجوز 12میلیارد تومان ترک تشریفات از شورا شهر اخذ گردید. شورای شهر سنندج با مصوبه تقاضای ترک تشریفات موافقت نمود هرچند اعضای مخالف نیز دلایل قابل تامل در این خصوص داشته و دارند ولی سوال این است که جناب آقای صیدی اولاٌ آیا شما بدون برنامه ریزی قبلی و بدون اینکه منابع تامین بودجه پیاده راه فردوسی و در موقعیت که شهر سنندج از لحاظ ویروس کرونا در بدترین حالت ممکن قرار داشت اقدام به چنین کاری نمودی که انصافاٌ تاثیر فراوانی در گسترش ویروس کرونا در سطح شهر سنندج داشت و همچنین بدون اینکه برنامه ای قابل اجرا در خصوص ساماندهی دستفروشان سنندج و مستقر در خیابان فردوسی داشته باشی انجام گرفت به هر حال کار اجرایی شروع و جنابعالی مجدداٌ اعلام نمودی که نیاز به اعتبار بیشتر و انجام مرحله بعدی بصورت ترک تشریفات و با مبلغی به میزان 12 میلیارد تومان مجموعاً 24 میلیارد تومان درخواست نمودی که مجدداٌ توسط شورای شهر البته با مخالفت چند تن از اعضای شورا مصوب و ابلاغ گردید جناب شهردار دلیلی دارد که جنابعالی بدون مطالعات و بدون پشتوانه مالی و در موقعیت حساس چه از لحاظ بهداشتی و چه از لحاظ اقتصادی چنین کاری را شروع بنمایی آیا در این موقعیت اما دلیل عدم توجه آن شهردار به بحث فنی پل فردوسی من جمله ترک خطرناک و قابل تامل پل در قسمت پارکینگ بلوار کردستان و همچنین دستکهای موجود پل که در زمین پارکینگ احداث شده است و فرد مالک نیز اقدام به درخواست پروانه از شهرداری نموده است را بیان فرمایید.؟! و همچنین آیا مشکل و گره ترافیکی خیابان فردوسی با توجه به اینکه خیابان اصلی بین شمال و جنوب شهر سنندج می باشد را حل نموده اید ؟!

آیا به فکر منابع مالی آن بود ه ای و این هزینه بدون حساب و کتاب در اجرای پیاده راه فردوسی باعث این نمی شود که خدمت رسانی به سایر مناطق علی الخصوص مناطق کم برخوردار تضعیف شود و همچنین اگر ادعایی دارید که بصورت برنامه ریزی و هدفمند بوده است چرا در چنین پروژه عظیمی ترک تشریفات صورت گرفت و آقای کزیم جعفری در این پروژه مشغول به فعالیت شد مگر نه اینکه آقای کریم جعفری مالک شرکت آبیدر کردستان ... دارای چند پروژه همزمان در شهرداری بود و آیا رقابت سالم و بهره گیری از توان سایر پیمانکاران بومی استان رعایت شده است یا خیر لذا در این خصوص توضیحات لازم را بفرمایید.؟!

و نهایتاً لازم است جناب آقای شهردار, گزارشی از عملکرد خود در این سه سال به اعضای شورا شهر و مردم شهر سنندج ارائه نمایند و بفرمایند در طول این دو سال چه اقدام مثبتی چه در حوزه عمرانی, چه در حوزه خدمات شهری و سرمایه‌گذاری و درآمد پایدار و ... انجام‌گرفته است درحالی‌که این‌جانب و سایر اعضا شورا شهر سنندج همکاری همه‌جانبه در خصوص موفقیت شهرداری در انجام رسالت خدمت‌رسانی به مردم داشته‌ایم و فرصت لازم جهت انجام سیاست‌های مدیریتی داشته اند و هیچ‌گونه عذر و بهانه‌ای باقی نمانده است.

223130