فریدون مجلسی در گفت و گو با پرسون:

هیچ چشم انداز مثبتی برای مذاکره با آمریکا وجود ندارد

یک دیپلمات سابق کشور با بیان این که هیچ چشم اندازی مثبتی برای مذاکره با آمریکا وجود ندارد گفت: مذاکره با آمریکا به طور کلی تحریم است.

به گزارش سایت خبری پرسون، روز گذشته جو بایدن رییس جمهور منتخب آمریکا صحبت از بازگشت به برجام و مذاکره بر سر برنامه هسته ای و موشکی ایران کرده بود. از طرفی مجلس شورای اسلامی طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها را تصویب کرد. با وجود این مسائل سوالی که مطرح می شود این است که چه چشم اندازی برای بازگشت به برجام و مذاکره میان دو کشور می توان متصور شد؟

در این رابطه خبرنگار سیاسی پرسون گفت و گویی با فریدون مجلسی کارشناس مسائل بین الملل و دیپلمات سابق کشورمان داشته که به شرح ذیل است.

فریدون مجلسی در رابطه با تصویب طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها گفت: اگر مجلس این طرح را هم تصویب نمی کرد چشم اندازه مثبتی برای مذاکره وجود نداشت برای اینکه مذاکره از قبل با امریکا به طور کلی تحریم شده و ممنوع شده بود حالا که دیگر این طرح برداشتن تحریم ها به تصویب رسیده باید به دولت امریکا ابلاغ شود برای اینکه تحریم هارا امریکایی ها گذاشتن آن ها باید تحریم ها را رفع کنند.


بیشتر بخوانید؛

پاسخ متقابل مجلس به آمریکا

بایدن از بازگشت به برجام سخن گفت


مجلسی ادامه داد: این اقدام مجلس امید گروه هایی را که فکر می کردن با پیروزی بایدن یک نرمش و تعادلی ایجاد می شود را ناامید می کند و ایران را از سبد کارهای روزمره رییس جمهور آمریکا کنار می گذارد.

این دیپلمات سابق کشورمان در ادامه افزود: ترامپ یک آدم غیرمتعارف ؛ غیر قابل پیش بینی و کینه توز است. از چنین آدمی بعید نیست که در فرصت کوتاه باقی مانده از ریاست جمهوری خود اقدامی کند که و جلوی رفتار بایدن را بگیرد.

وی در ادامه گفت: با تصویب این قانون شانس چنان اقدامی برای ترامپ کمتر شد برای اینکه ترامپ می گوید در داخل ایران اقداماتی برای جلوگیری از هر گونه امکان بایدن انجام گرفته است و لازم نیست من کاری کنم.

این دیپلمات سابق بیان کرد: ایران اقدامی در واکنش به ترور دانشمند هسته ای انجام نداد. در واقع بهانه ای به دست آمریکا نداد.

مجلسی در پایان گفت: تصویب این طرح ادامه تحریم ها را به اصطلاح تضمین کرد. این تحریم ها یادگار ترامپ برای رییس جمهور بعدی آمریکا است. ترامپ بسیار علاقه به ادامه این روند دارد.

222732