رئیس سازمان صنعت، معدن استان آذربایجان غربی:

۱۵۱ پرونده ارزی تعیین تکلیف شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی از تعیین تکلیف ۱۵۱ پرونده ارزی در آذربایجان غربی خبر داد.

به گزارش سایت خبری پرسون از آذربایجان غربی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی گفت: در راستای رسیدگی و پایش واحدهای دریافت کننده ارز دولتی در استان از ابتدای سال جاری تا ۳۰ مهر ماه ۱۵۱ فقره پرونده ارزی که از طریق بانک مرکزی دریافت شده بودند مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفت.

غلامرضا بابایی افزود: پس از بررسی و رسیدگی به پرونده‌های فوق ۱۳ فقره منجر به تشکیل پرونده با عنوان تخلف عدم اجرای تعهدات به ارزش بیش از ۲۹۴ میلیارد ریال شد که جهت رسیدگی بیشتر و صدور حکم نهایی به مراجع ذیصلاح ارجاع شد.


بیشتر بخوانید؛

پرونده "نحوه تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی" روی میز دیوان محاسبات

قاچاق پسته برای فرار از پس ندادن ارز صادراتی


وی ادامه داد: در مدت زمان یاد شده در حوزه گوشت قرمز، گوشت مرغ، تخم مرغ، قند و شکر، برنج خارجی، روغن نباتی و لبنیات ۲۵ هزار و ۵۵ مورد بازرسی صورت گرفت که ۸۰۸ مورد از بازرسی‌های اجرا شده منجر به تشکیل پرونده تخلف صنفی به ارزش بیش از ۷۱ میلیارد و ۲۵۶ میلیون ریال شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی به عملکرد حوزه مبارزه با قاچاق ارز و کالا اشاره کرد و گفت: در سال جاری ۵ هزار و ۵۹۷ مورد بازرسی نیز برای مقابله با قاچاق کالا در استان اجرا شده که ۳ هزار و ۴۱۴ مورد از واحدهای صنفی و ۲ هزار و ۱۸۳ مورد از واحدهای غیر صنفی بوده است.

بابایی اضافه کرد: طی بازرسی‌های صورت گرفته در حوزه قاچاق ۱۳۳ فقره پرونده قاچاق کالا به ارزش بیش از ۳۴ میلیارد ریال تشکیل و جهت رسیدگی بیشتر و صدور حکم نهایی به تعزیرات حکومتی استان ارجاع شد.

منبع: صدا و سیما

222555