استاندار لرستان:

ادارات دولتی مناطق قرمز تا آخر هفته تعطیل شد/ دستگاه‌های اجرایی آمادگی لازم برای مواجهه با سیل را  داشته باشند

استاندار لرستان گفت: بر اساس تصمیم ستاد ملی مدیریت کرونا، ادارات و دستگاه‌های اجرایی دولتی در مناطق قرمز از ۸ آذر تا آخر هفته تعطیل خواهند بود.

به گزارش سایت خبری پرسون از لرستان، سید موسی خادمی استاندار لرستان، از تعطیلی ادارات در هفته آینده به‌منظور کنترل شیوع کرونا خبر داد و گفت: بر اساس تصمیم ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، به‌ منظور کاهش فشار بیماری و کنترل شیوع آن، تمامی ادارات در مناطق قرمز استان به‌تبع این تصمیم در هفته جاری تعطیل هستند.

استاندار لرستان تصریح کرد: دو استثنا در این رابطه وجود دارد، اول دستگاه‌های خدمات رسان و متولی امور ضروری مانند بانک‌ها، اورژانس و مراکز درمانی و بهداشتی؛ اتفاقات آب و برق و گاز و دوم با توجه به‌احتمال وقوع سیل در روزهای شنبه و یکشنبه آتی، دستگاه‌های اجرایی مرتبط با سیل مانند راهداری، هلال‌احمر و امثال آن‌ها نیز از این تصمیم مستثنی بوده و نحوه حضور کارکنان در اختیار مدیر بوده و فعالیت آن‌ها متناسب با آمادگی با مقابله ادامه خواهد داشت.


بیشتر بخوانید؛

لایروبی پل های سیستان جهت ورود سیلاب احتمالی زمستانه

سدهای لرستان آماده برای کنترل سیلاب ها


خادمی با اشاره به اینکه اصل بر تعطیلی تمام ادارات در مناطق قرمز است، اظهار داشت: با توجه به این مصوبه، مدیران دستگاه‌های اجرایی با در نظر گرفتن نوع خدمات ضروری کارکنان، برای حضور آنان در محل کار تصمیم‌گیری نمایند.

وی همچنین تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی با لحاظ احتمال وقوع سیل در روزهای شنبه و یکشنبه آتی، ضمن برنامه‌ریزی برای حضور کارکنان، آمادگی لازم برای مواجهه با سیل را نیز داشته باشند. بارندگی ها از امروز شنبه در مناطق آبگیر و رودخانه شدت بیشتری دارد .

در حال حاضر وضعیت شیوع کرونا در بروجرد، خرم آباد و سلسله قرمز، چگنی زرد و مابقی شهرستان های ۱۱ گانه لرستان نارنجی است.

مهدی بیرانوند روژمان- استان لرستان

222112