مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز:

رضایت بخش بودن اجرای طرح مدیریت پویا محدودیتهای کرونائی البرز

مسئول کمیته اطلاع رسانی مدیریت جو روانی استان البرز گفت: با توجه به بازدیدهایی صورت گرفته در سطح استان، شهروندان برای اجرای طرح محدویت های دو هفته ای، مشارکت و همکاری قابل قبولی داشته اند.

به گزارش سایت خبری پرسون، ناصر مقدم با بیان اینکه مزمن شدن بیماری و شیوع گسترده پاندمی کرونا در سطح کشور نگران کننده است، اظهار کرد: به خاطر مواجه شدن با موج سوم کرونا، از اول آذر ماه، زمان آغاز طرح جامع و تعطیلی هوشمند در شهرها اعمال شده است و خوشبختانه شهروندان همکاری خوبی با اجرای طرح جامع مقابله با کرونا داشتند که جای قدردانی دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه چند شهرستان استان البرز از جمله کرج، فردیس، ساوجبلاغ و نظرآباد در وضعیت قرمز قرار دارند؛ اجرای این طرح محدویت دو هفته ای در سطح استان با جدیت صورت خواهد گرفت که نیازمند همکاری و همدلی شهروندان و مسئولین مربوطه است.

دبیر شورای اطلاع رسانی استان البرز بیان کرد: صاحبان مشاغل و اصناف به رغم متحمل شدن ضرر و زیان اقتصادی؛ بخاطر تامین سلامت مردم، فعالیت خود را در زمان اعمال محدودیت ها تعطیل کردند که نشان از همکاری خوب با اجرای طرح جامع مقابله با کرونا است.

مقدم با اشاره به ارائه آماری از مبتلایان به این بیماری گفت: از ابتدای شروع این بیماری در استان تاکنون دو هزار و 170 نفر به این بیماری مبتلا شده اند که از این میزان یک هزار و 170 نفر مربوط به دو ماه اخیر و نشان از سنگین بودن موج سوم این بیماری دارد.

وی ادامه داد: از روز شنبه و با اجرای طرح جامع اعمال محدودیت‌های پویا در مقابله با کرونا، شهرستانهایی که شرایط قرمز دارند به جز در موارد ضروری، تقریبا به حالت تعطیل و شهرهای نارنجی نیز به حالت نیمه تعطیل در آمده است.

مقدم تاکید کرد: در صورت عدم توفیق طرح دو هفته ای ستاد ملی کرونا، قطعا آمار مبتلایان و جانباختگان افزایش خواهد یافت که در این صورت، دولت مجبور به تشدید و تمدید محدویت ها می شود.

وی افزود: لازم به ذکر است تردد خودروهای شخصی با پلاک بومی از شهرهای قرمز به دیگر شهرهای کشور و همچنین خودروهای شخصی با پلاک غیربومی نیز به شهرهای قرمز ممنوع می باشد که در صورت مشاهده این تخلف، به مبلغ 1 میلیون تومان در هر 24 ساعت جریمه نقدی خواهند شد و تردد خودروهای شخصی طی ساعات 21 تا 4 بامداد در سطح شهر ممنوع است که در صورت مشاهده این تخلف، به مبلغ 200 هزار تومان جریمه نقدی خواهند شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در پایان ضمن قدردانی از مشارکت و همراهی استاندار البرز، بسیج، سپاه، کادر درمانی و همچنین شهروندان، از رسانه های استان درخواست کرد تا با ا اطلاع رسانی درست و بجا در راستای فرهنگ سازی فاصله گذاری هوشمند و همچنین اجرای این طرح دو هفته ای به منظور پیشگیری و قطع زنجیره این بیماری گام بردارند.

221617