سرپرست جهاد کشاورزی ارسنجان خبرداد:

خرید توافقی انار ارسنجان در راستای ایجاد زنجیره ارزش انار

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان از خرید توافقی انار ارسنجان توسط اتحادیه شرکت‌های تعاونی روستایی شهرستان در راستای ایجاد زنجیره ارزش انار ارسنجان خبر داد.

به گزارش سایت خبری پرسون؛ سید ناصر حسینی اظهار داشت: برای اولین بار، اتحادیه تعاونی روستایی ارسنجان قصد خرید انار جهت نگهداری در سردخانه و عرضه به بازار با برند انار ارسنجان را دارد.
وی مهمترین هدف از این کار را، عرضه انار با کیفیت ارسنجان با نام و بسته‌بندی خاص به بازار داخلی و خارجی ذکر کرد و افزود: دلالان در زنجیره فروش انار، واسطه بین تولیدکنندگان و فروشندگان هستند که سود اصلی تولید را نصیب خود می کنند.
وی گفت: خشکسالی‌های متوالی و مشکلات تامین آب نگرانی‌های باغداران را برای تولید این محصول دوچندان کرده است و علاوه بر آن باغداران با تمام زحمت‌هایی که در طول سال برای تولید می‌کشند، در زمان برداشت هم با وجود سردی هوا مجبور به تامین سوخت جهت رب‌گیری هستند و در سال جاری علی‌رغم پیگیری‌های صورت گرفته، سهمیه ای از طرف شرکت نفت به این‌گونه مصارف تعلق نگرفت.
وی با اشاره به ضرورت معرفی انار اصیل ارسنجان به مردم گفت: تاسیس تعاونی یا صنف باغداران انار در این شهرستان برای پیگیری امور باغداران و خرید با قیمت مناسب ضروری است و تا کنون دراین زمینه تعاونی تشکیل نشده و با هماهنگی‌های بعمل آمده با اتحادیه تعاونی روستایی شهرستان ارسنجان برای اولین بار خرید توافقی انار جهت نگهداری در سردخانه و عرضه به بازار با مارک انار ارسنجان و با همکاری صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان در دستور کار قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه هرساله تورهای گردشگری از مرکز استان وشهرستانهای هم‌جوار جهت خرید انار از این شهرستان استقبال می کنند، گفت: این محصول به کشورهای حاشیه خلیج فارس و برخی کشورهای همسایه نیز صادر می شود.
سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان در پایان گفت: سطح زیرکشت انار درارسنجان 1650 هکتار است وپیش بینی می‌گردد در سال جاری به 27000 تن تولید برسیم.
وی از کلیه سرمایه گذاران شهرستان درخواست نمود با توجه به ظرفیت موجود در شهرستان، سرمایه گذاری در بخش صنایع تبدیلی و فرآوری انار و ایجاد سردخانه می تواند علاوه بر درآمدزایی خوب، بخش زیادی از مشکلات باغداران انار شهرستان را مرتفع و زنجیره ارزش این محصول را کامل نماید.

210225