مریم ژاله در گفتگو با پرسون:

۳۰ درصد مدارس اصفهان تحت پوشش طرح یاریگران زندگی قرار گرفتند

رئیس اداره امورتربیتی، مشاوره، و مراقبت دربرابر آسیبهای اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: با شروع سال تحصیلی جدید، طرح یاریگران زندگی طبق تفاهم نامه وزارت آموزش و پرورش و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در ۳۰ درصد است مدارس اجرا می شود.

اصفهان_سایت خبری پرسون؛ مریم ژاله رئیس اداره امورتربیتی، مشاوره، و مراقبت دربرابر آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار پرسون اظهار داشت: به دنبال تعطیلی مدارس و برگزاری آموزش های مجازی، این اداره نیز به موازات آموزش های علمی، آموزش‌های سلامت روان و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را آغاز کرد. همچنین با شروع سال تحصیلی جدید طرح یاریگران زندگی طبق توافق وزارت آموزش و پرورش و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شروع شد که در این طرح ۳۰ درصد از مدارس امسال تحت پوشش طرح یاریگران زندگی قرار می گیرند.

وی افزود: در این طرح هویت یابی و شبکه سازی در مدارس تمامی نواحی و مناطق انجام شده و زیرساخت های لازم آماده است. همچنین محتوای مناسب به صورت تفکیک شده برای هر دوره در کانال اداره مراقبت در سامانه شاد بارگذاری شده که برای دانش‌آموزان قابل دسترسی است.

ژاله خاطرنشان کرد: از ۲۲ تا ۲۸ آبان ماه هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب های اجتماعی نامگذاری شده که ششمین دوره مبارزه با اعتیاد و آسیب های اجتماعی در مدارس اجرا خواهد شد. استفاده از ظرفیت فضای مجازی به خصوص شبکه شاد برای ترویج پیام های پیشگیری از اعتیاد و رفتارهای پرخطر، تمرکز روی پیشگیری کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای پرخطر در دوران کرونا و حمایت از ابتکارات کانون های حمایت از یاریگران زندگی از اقدامات ما در هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب های اجتماعی است.

رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: بچه‌هایی که عضو تشکل‌های دانش آموزی هستند، کانون‌های طرح یاریگران را تشکیل می دهند که با رصد مشکلات مدرسه، نقشه اجتماعی مدرسه را رسم، طبقه بندی و اولویت بندی می کند و بر اساس همان اولویت بندی، پروژه های خود را طراحی و به مرحله اجرا می‌رسانند.

پدرام وقایع نگار_استان اصفهان

210175

مطالب مرتبط