در روز های قرمز کرونایی رقم خورد:

به اسم رعایت پروتکل های بهداشتی، کرایه حمل و نقل در اراک افزایش یافت

روز گذشته خبری بر روی خروجی رسانه های استان مبنی بر افزایش کرایه تاکسی ها قرار گرفت که طبق این خبر هر تاکسی در اراک باید سه نفر سوار کند و کرایه نفر چهارم بین مسافران تقسیم شود.

به گزارش سایت خبری پرسون؛ روز گذشته خبری بر روی خروجی رسانه های استان مبنی بر افزایش کرایه تاکسی های اراک قرار گرفت که طبق این خبر هر تاکسی در اراک باید سه نفر سوار کند و کرایه نفر چهارم بین مسافران تقسیم شود.

متن خبر به شرح زیر است :

تاکسی‌های اراک ملزم به سوار کردن سه مسافر هستند/کرایه مسافر چهارم تقسیم می‌شود

فرماندار اراک گفت: تاکسی‌های اراک ملزم به سوار کردن سه مسافر هستند و کرایه مسافر چهارم بین سایر مسافران تقسیم می شود.

بختیاری بیان کرد: با توجه به مصوبه ستاد ملی کرونا مبنی بر سوار شدن سه مسافر در تاکسی ها، طی جلسه ای با شهرداری اراک مقرر شد که تاکسی ها در صندلی عقب فقط دو مسافر سوار کنند و کرایه نفر سوم بین چهار سرنشین تاکسی "سه مسافر و راننده" تقسیم می شود.
وی اضافه کرد: هنوز در خصوص وضعیت اتوبوس ها به نتیجه نهایی نرسیده ایم، اما به هرحال باید با نیمی از ظرفیت مسافران را جابجا کنند.
مسئولان اراک در شرایطی به اسم رعایت پروتکل بر طبل افزایش قیمت تاکسی میزنند که تازه چند ماه از افزایش قیمت های تاکسی در اراک گذشته و در شرایطی که بسیاری از افراد جامعه که از تاکسی استفاده میکنند قشر متوسط و ضعیف هستند که احتمالا با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم میکنند، این افزایش قیمت باعث فشار بیشتر و بوجود آمدن مشکلات بیشتری برای آنها میشود.
سئوالی که در اینجا مطرح میشود، این است آیا بهتر نبود مسئولان ضمن هماهنگی با تعاونی های دولتی و بانک، فروشگاهای دولتی و نیمه دولتی تسهیلاتی را برای رانندگان تاکسی ائم از لاستیک، روغن موتور، قطعات یدکی، خدمات تعمیر فراهم میکردند تا ضمن جابجایی افراد کمتر با تاکسی و رعایت پروتکل، دچار مشکلات مالی نباشند تا فشار آن روی قشر ضعیف جامعه نیز نباشد.
یکی از شهروندان در این خصوص گفت: آقایان مسئول شهر اراک لطفا مصوبه ها رو طوری ارائه دهید که قشر متوسط و ضعیف جامعه هم مد نظر باشند و فشاری مضاعف بر دوش آنها در این شرایط سخت توام با تورم وارد نیاید.
وی افزود: این تقسیم کرایه بین نفرات و کم کردن مسافران رعایت پروتکل در ظاهر و پاک کردن صورت مسئله در باطن است.
یکی دیگر از شهروندان گفت: افزایش کرایه تاکسی در شرایطی که شرایط اقتصادی روز به روز حادتر میشود بار اضافه ای بر دوش مردم است.
وی که دانشجو بود، ادامه داد: من واقعا توان پرداخت این کرایه را ندارم.
یکی دیگر از مسافران گفت: درست است رعایت پروتکل ها الزامی است و حقی هم از رانندگان تاکسی نباید ضایع شود، اما باید شرایط مردم را هم در نظر گرفت و از تسهیلات دیگری برای کمک رانندگان تاکسی استفاده کرد.
یک شهروند ۴۵ ساله که کارگر ساختمانی بود نیز گفت: من دوماه است که بیکار هستم و روزانه مجبورم از منزل تا محلی که برای کار انتظار می کشم با تاکسی بروم و پرداخت ۵ هزار تومان روزانه کرایه برایم سخت است.
یکی دیگر از شهروندان گفت: به نظرم انجام این کار با توجه به اینکه باید نفرات کمتری در تاکسی سوار شوند کاری مثبت است.
در بین مصاحبه شوندگان بودند شهروندانی که موافق و مخالف این طرح بودند و باید دید مسئولان استان چه تدبیری برای کاهش فشار اقتصادی به قشر ضعیف جامعه در نظر خواهند گرفت.

210000