رئیس سازمان صنعت، معدن استان اردبیل:

سبلان پارچه، جان تازه‌ای در مسیر تولید گرفت

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: سبلان پارچه با حل برخی از مشکلات جان تازه‌ای در مسیر تولید گرفته و در سال جهش تولید تلاش بر فعالیت همه‌جانبه این مجتمع تولیدی است.

به گزارش سایت خبری پرسون؛ رامین صادقی 11 آبان در جریان بازدید از آخرین روند احیای کارخانه نساجی سبلان در اردبیل اظهار کرد: این کارخانه که در مسیر تولید با مشکلات و ناملایمتی‌های متعدد در تأمین اعتبار مورد نیاز و همچنین مشکلات مدیریتی روبه‌رو بوده به دنبال سفر رئیس قوه قضائیه و پیگیری مسئولان استانی با شرایط مساعد برای احیا و فعالیت مجدد روبه‌رو شده است.


وی تصریح کرد: در این واحد تولیدی که از صفر تا صد تولید پوشاک را شاهد هستیم واحدهای ریسندگی، حلاجی، تولید نخ، بافندگی و همچنین تهیه لباس با الگوهای مختلف مورد توجه قرار گرفته و با کیفیت مناسب و برند ایرانی روانه بازار مصرف می‌شود.


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: پیش از این، این کارخانه با یک سوم ظرفیت کار می‌کرد که سعی شد مشکلات تولید و مدیریتی این واحد در جلسات مختلف مورد توجه قرار گیرد تا بالاخره با راهکاری مناسب با همکاری دستگاه قضایی زمینه حل مشکلات این مجموعه بزرگ تولیدی فراهم آید.


صادقی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: سبلان پارچه که از آن به عنوان بزرگترین واحد نساجی خاورمیانه یاد می‌شود، در دوره جدید فعالیت خود می‌تواند فرصت اشتغال برای چند هزار جوان بیکار را در استان فراهم آورد که قطعا سعی و تلاشمان بر این است تا در سال جهش تولید فرصت و زمینه این کار را فراهم کنیم.
وی خاطر نشان کرد: در هفته‌های اخیر با فراخوان اشتغال در این مجموعه 710 نفر وارد چرخه فعالیت شدند و امیدواریم تا پایان امسال این فرصت اشتغال به بیش از یک‌هزار نفر نیز برسد.


صادقی ظرفیت تولید این کارخانه را روزانه 15 هزار قطعه البسه از انواع مختلف اعلام کرد و ادامه داد: امیدواریم این ظرفیت تولید نیز تا دو برابر در اوایل سال آینده افزایش پیدا کند.


وی این کارخانه را جز واحدهای صادرات‌محور اعلام کرد و گفت:‌ علاوه بر تأمین نیاز داخلی، صادرات محصولات سبلان پارچه به کشورهای همسایه و همچنین لبنان، لیبی و... در حال انجام است.
صادقی در ادامه اضافه کرد: سازمان صمت تلاش خود را انجام می‌دهد تا از منابع مختلف اعتبار مورد نیاز برای کارخانه تزریق کند تا فرصت اشتغال و تولید روزافزون در این مجموعه به شایستگی فراهم آید.

منبع: ایسنا

209474