استاندار فارس:

فارس نیازمند توجه به حوزه آبخیزداری است

استاندار فارس گفت: این استان در زمینه آبخیزداری به شدت نیازمند توجه است و بیش از سد سازی می‌توان آبخیزداری را ترویج کرد که البته این مهم نیازمند تلاش مجمع نمایندگان فارس هم هست.

فارس _ پرسون؛ عنایت‌الله رحیمی پنج‌شنبه، یکم مهرماه در آیین افتتاح پروژه آبخیزداری و کنترل سیلاب حوزه آبخیز دروازه قرآن بیان کرد: اجرای این پروژه یک تجربه ارزشمند از سوی دستگاهها متولی بود که با کنار گذاشتن یک‌ سری منیت‌ها، به نفع کشور و مردم اقدام شد.

وی با بیان این‌که با یک دید علمی این پروژه در دستور اجرا قرار گرفت، افزود: اگرچه تا پیش از این حداکثر دوره برگشت این حوضه ٢٠ تا نهایتا ٥٠ ساله بود اما در این پروژه با یک دید بلندمدت ٥٠٠ ساله عملیات اجرایی انجام شده است.

استاندار فارس با تاکید بر اینکه این پروژه، ٦٧ متر مکعب خروجی حوضچه‌های آرامش و نفوذپذیری را افزایش می‌دهد، گفت: برای احداث این حوضچه حدود ٥٠ میلیارد تومان هزینه شده که رفع خطر می‌کند.

رحیمی خاطرنشان کرد: حادثه تلخ سیل پنجم فروردین سال گذشته به دلیل صیقلی شدن سطوح سرعت روان آب‌ها، افزایش پیدا کرد و به دنبال آن شاهد افزایش ضریب تخریب روان‌آبها بودیم.

وی ابراز امیدواری کرد که این پروژه منجر به ایجاد یک محیط مناسب و منظره زیبا و تلطیف شدن بیشتر هوای شیراز شود.

استاندار فارس همچنین به دستگاه‌های اجرایی متولی، تکلیف کرد که اجرای پروژه آبخیزداری منطقه سعدی را در دستور کار قرار دهند تا خطر و خسارات ناشی از سیلاب در این منطقه کاهش پیدا کند.

نوا نیکو_استان فارس

208657

مطالب مرتبط