معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

تامین بخشی از کمبود انسولین قلمی فارس تا اواخر هفته جاری

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تصریح بر این‌که اکنون در داروخانه‌ها با کمبود این نوع انسولین مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: با رایزنی‌های انجام شده، با تعیین یک شرکت از سوی وزارت بهداشت مقرر شده که سهمیه‌ای برای تامین بخشی از کمبود انسولین قلمی اختصاص یابد که احتمالا تا اواخر هفته جاری ارسال می‌شود.

فارس - سایت خبری پرسون؛ محمدرضا حیدری گفت‌: توزیع این سهمیه، پاسخگوی دیابتی‌هایی که انسولین قلمی استفاده می‌کنند تا یکماه آینده خواهد بود.

وی با بیان این‌که با چانه زنی‌های انجام شده، فارس وضعیت بهتری نسبت به سایر استان‌ها در تامین انسولین قلمی دارد، تصریح کرد: کمبود انسولین قلمی یک موضوع کشوری است که احتمالا دلیل آن به مشکلات ارزی و تحریم‌ها بر می‌گردد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین در خصوص واکسن آنفولانزا نیز گفت: تمام سهمیه واکسن اختصاص داده شده برای گروه‌های هدف استان فارس را بدون کم و کسر به معاونت بهداشت دانشگاه تحویل داده‌ایم.

وی با تصریح بر این‌که اما هنوز مازادی نیامده که به داروخانه‌ها بدهیم، گفت: احتمالا اگر واکسنی بیاید باز هم باید در بین گروه‌های هدف توزیع شود.

نوا نیکو_استان فارس

انتهای پیام

208453