مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین خبر داد:

تولید ۶۰ هزار تن گندم امسال در فامنین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین پیش بینی کرد ۶۰ هزار تن گندم امسال در فامنین تولید می شود.

همدان- سایت خبری پرسون؛ جعفر کاویانی دلشاد مدیر جهاد کشاورزی فامنین در گفتگو با پرسون از آغاز کشت گندم و جو و اتمام کشت کلزا در شهرستان فامنین خبرداد و اظهار کرد: پیش بینی می شود امسال ۳۸ هزار هکتار گندم و 7500 هکتار جو در سطح شهرستان کشت شود که از این میزان 7300 هکتار کشت آبی و مابقی به مقدار ۳۸ هزار و ۲۰۰ هکتار کشت دیم باشد.

وی میزان بذر گواهی شده گندم و جو توزیع شده بین کشاورزان جهت کشت را 780 تن اعلام کرد و افزود: توزیع بذور گواهی شده همچنان ادامه دارد و تلاش جهاد کشاورزی شهرستان جهت تامین بذر گواهی شده مورد نیاز کشاورزان ادامه دارد که امیدواریم این تلاش ها به نتیجه برسد و کشاورزان با مشکل کمبود بذر مواجه نشوند.

مدیر جهاد کشاورزی فامنین ادامه داد: امسال با تلاش سازمان جهاد کشاورزی استان کود اوره مورد نیاز کشاورزان استان اکثرا تامین شده و به مرور توزیع خواهد شد.

کاویانی میزان کود اوره توزیع شده بین کشاورزان در فصل پاییز را یک هزار و ۵۷۵ تن اعلام کرد واضافه کرد کشاورزانی که هنوز سهمیه کود اوره خود را دریافت نکرده اند نگران نباشند چون امسال مشکل کمبود کود نداریم و پیگیر تامین کود لازم هستیم.

وی پیش بینی کرد: امسال ۶۰ هزار تن محصول گندم و ۲۲ هزار تن جو در سطح شهرستان تولید شود.

کاویانی خاطرنشان کرد: برداشت کشت چغندر قند در سطح 600 هکتار در حال انجام می باشد که برآورد می گردد مقدار ۳۶ هزار تن تولید چغندر داشته باشیم و توصیه به کشاورزان بوده که چغندر تولیدی را تحویل مراکز اصلی و معتبر خرید مثل کارخانه قند همدان تحویل دهند تا بتوانند از مزایای جانبی آن نیز استفاده کنند.

منیژه فرهانپور - استان همدان

208052

مطالب مرتبط