مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

فارس در آستانه وضعیت قرمز کرونایی

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه ۱۵ شهرستان فارس در وضعیت قرمز قرار دارند، اظهار کرد: استان در آستانه وضعیت قرمز قرار دارد و باید همه مردم در قبال پیشگیری از ابتلا به کروناویروس و قطع زنجیره انتقال این بیماری، احساس مسئولیت داشته باشند.

فارس _ سایت خبری پرسون؛ سید روح‌الله حسینی یکشنبه ۲۰ مهر در استودیو سلامت فارس، از جان باختن 11 نفر در فارس بر اثر ابتلا به کرونا‌ویروس در روز گذشته خبر داد و گفت: با این موارد جدید، تاکنون آمار موارد فوتی به دلیل ابتلا به کرونا ویروس در فارس، به هزار و ۸۱ نفر رسیده است.

حسینی اظهار کرد: از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون، در استان فارس ۳۱۲ هزار و ۷۳۸ نمونه آزمایشگاهی از افراد بیمار و علامت دار تهیه و به آزمایشگاه‌های تشخیصی در سطح استان ارسال شده که از این تعداد، ۶۲ هزار و ۳۳۶ مورد مثبت شناسایی شده است.

این مقام مسئول همچنین آمار بهبودیافتگان بیمارستانی و ایزوله خانگی استان را ۵۵ هزار و ۶۴۸ نفر اعلام کرد.

حسینی ادامه داد: هم‌اکنون هزار و ۱۰۹ بیمار مبتلا به کروناویروس در بخش‌های کووید، تحت مراقبت قرار دارند که از این تعداد، ۱۰۸ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های سطح استان بستری هستند.

وی توصیه کرد: مهم ترین اقدام برای قطع زنجیره انتقال کروناویروس، استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، پرهیز از ترددهای غیرضروری و شست‌و‌شوی مرتب دست‌ها است.


نوا نیکو_استان فارس

انتهای پیام

207698