معاون امور بازرگانی سازمان صمت چهارمحال و بختیاری:

۵۴ کارت بازرگانی در چهارمحال و بختیاری در نوبت تعلیق قرار گرفت

معاون امور بازرگانی سازمان صمت چهارمحال و بختیاری گفت: ۵۴ کارت بازرگانی در استان در نوبت تعلیق قرار گرفت و ۱۰ کارت بازرگانی نیز معلق شد.

به گزارش پرسون؛ به نقل از روابط‌ عمومی سازمان صمت چهارمحال و بختیاری حسن شمسی‌پور، اظهار کرد: از زمان الزام دولت به رفع تعهدات ارزی صادرکنندگان، کارت‌های بازرگانی ۱۰ صادرکننده غیرتولیدی استان به حالت تعلیق درآمده است و کارت‌های بازرگانی ۵۴ صادرکننده تولیدی استان هم در نوبت تعلیق است.

معاون امور بازرگانی سازمان صمت چهارمحال و بختیاری گفت: تولیدکنندگان دارای کارت‌های بازرگانی تا دهم آبان‌ماه امسال برای رفع تعهدات ارزی و رفع تعلیق کارت خود مهلت دارند، طبق کارگروه ملی پایش رفتارهای تجاری، مهلت تعیین تکلیف رفع تعهدات ارزی صادرکنندگان از ۳۱شهریورماه تا ۱۰ آبان‌ماه تمدید شده است.

وی تصریح کرد: صادرکنندگان تا پایان این مهلت قانونی نسبت به رفع تعهدات ارزی اقدام و یا دلایل و مستندات قانونی خود را جهت بررسی و اخذ تصمیم به سازمان صمت چهارمحال و بختیاری اعلام کنند.

شمسی پور با بیان اینکه هم‌اکنون دو هزار و ۵۵ کارت بازرگانی فعال در چهارمحال و بختیاری وجود دارد، خاطرنشان کرد: پس از اتمام مهلت قانونی کارت‌های بازرگانی، ۵۴ صادرکننده و تولیدکننده استان که کمتر از ۳۰ درصد از تعهدات ارزی خود را ایفا کرده باشند هم تعلیق می‌شود.

207484