انجام تست سل و بروسلوز در گاوداری‌های صنعتی شهرستان ارسنجان

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ارسنجان گفت: 6 واحد دامداری صنعتی این شهرستان تحت پوشش عملیات تست سل و بروسلوز قرار دارند.

به گزارش سایت خبری پرسون رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ارسنجان اظهار کرد: واحد بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره دامپزشکی این شهرستان اقدام به تست بیماری سل و بروسلوز از 513 رأس گاو و گوساله در گاوداری‌های صنعتی و روستایی این شهرستان کرده است.

وی افزود: یکی از راه‌های مبارزه و کنترل بیماری‌های دامی انجام تست‌های غربالگری برای تشخیص دام‌های مشکوک و آلوده در مزرعه وهمچنین ردیابی این دو بیماری در کشتارگاه‌ها است.

وی با بیان این‌که شهرستان ارسنجان از جمله مناطق مستعد در زمینه تولید فرآورده‌های دامی در سطح استان است گفت: بر این اساس این اداره در طول سال اقدام به انجام تست‌های سل و بروسلوز طبق برنامه زمانی تدوین شده در سطح دامداری‌های صنعتی این شهرستان می‌کند.

وی در خصوص روش‌های پیشگیری سل و بروسلوز نیز گفت: این دو بیماری از مهمترین بیماری‌های عفونی و مشترک بین انسان و دام است که با رعایت ضوابط بهداشتی و قرنطینه‌ای از قبیل واکسیناسیون، شناسایی کانون‌های آلوده و حذف دام‌های مبتلا، رعایت اصول امنیت زیستی، پاکسازی و ضدعفونی محیط و محدود کردن تردد دام‌های پرخطر و کنترل جوندگان می‌توان با این بیماری‌ها مبارزه کرد.

بیماری سل و بروسلوز از مهمترین بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و دام است که در نتیجه مصرف مواد لبنی غیر پاستوریزه، تماس با دام آلوده و مصرف فرآورده‌های خام دامی آلوده، به انسان منتقل می ‌شود.

207028

مطالب مرتبط