مدیرکل تعاون فارس تاکید کرد:

بهبود وضعیت اقتصادی فارس با حفظ فرصت‌های کارآفرینی

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس گفت: کانون کارآفرینی استان در وهله نخست با حفظ و مواظبت از فرصت‌های شغلی موجود و در وهله دوم با حمایت، هدایت و آموزش افراد در ارتباط با کارآفرینی می‌تواند وضعیت اقتصادی استان را بهبود بخشد.

فارس _سایت خبری پرسون؛ سهراب مختاری شنبه ۱۲ مهرماه در حاشیه انتخابات سومین دوره هیأت امنای کانون کارآفرینی فارس که با حضور مدیرکل دفتر کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس شورای مرکزی کانون‌های کارآفرینی کشور برگزار شد، بیان کرد: کانون کارآفرینی استان در هر دو دوره قبلی تلاش‌های خوبی از خود نشان داد و در دوره دوم زمینه‌ساز فعالیت‌های بسیار خوبی در بحث اشتغال زایی و توسعه کارآفرینی شد.

او‌ افزود: انتظار ما این است این‌ کانون در ادامه مسیر فعالیت خود بتواند حلقه واسطی بین شروع کنندگان کار و مسئولان مربوطه باشد تا در وهله نخست با حفظ و مواظبت از فرصت‌های شغلی موجود و در وهله دوم با حمایت، هدایت و آموزش افراد در ارتباط با کارآفرینی وضعیت اشتغال استان را بهبود بخشیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس ادامه داد: حمایت از کارآفرینان نوپا استان با رفع مشکلات آنان از قبیل موانع گرفتن مجوز و ...باید از جمله اهداف کانون کارآفرینی استان باشد.

اصفهانی، معاون مدیرکل دفتر کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این مراسم بیان کرد: از آنجا که کانون‌های کارآفرینی به منظور استفاده از ظرفیت و پتانسیل کارآفرینان برتر تشکیل شده است لذا تعامل بین کارآفرینان استان‌ها بی‌شک منجر به شناسایی بهتر مشکلات اشتغال زایی و در نهایت منجر به توسعه اشتغال می‌شود.

رئیس شورای مرکزی کانون‌های کارآفرینی کشور نیز در این مراسم خواستار رفع موازی کاری در زمینه نهادهای کارآفرینی شد.

سنجابی، کانون‌های کارآفرینی تاسیس شده توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را تنها کانون معتبر کارآفرینی در هر استان دانست.

مرتضی تفتی پدر قنات ایران نیز در این مراسم درباره علت پرداختن کانون کارآفرینی فارس به مسئله احیای قنوات استان پرداخت و گفت: اصلی‌ترین دلیل مهاجرت و بیکاری کم آبی است که تلاش‌های کانون کارآفرینی فارس منجر به احیای چندین قنات استان از جمله قنات خشک شده باشد در میمند و ثبت ملی شدن آن شده است.

به گزارش پرسون، با برگزاری انتخابات سومین دوره هیئت امنای کانون کارآفرینی استان فارس، شش کارآفرین برتر استان برای حضور در این هیئت مشخص شدند.

ترکیب هیئت امنای این کانون به ریاست استاندار متشکل از شش عضو دولتی و شش کارآفرین برتر بخش خصوصی است.

پس از معرفی 11 نفر کاندیدا در نهایت علیرضا ظهیرامامی رئیس فعلی این کانون کارآفرین نمونه استان با کسب 85 درصد آرا ( 21 رای )در صدر کارآفرینان برتر استان قرار گرفت. پس از آن به ترتیب عزیز اسداللهی زوج، علی اکبر نجابت، علی داریونی، عباس برزگر و سهراب نعمتی دیگر نفراتی بودند که در این انتخابات به عنوان نفرات برگزیده معرفی شدند.

نوا نیکو _فارس

206900