معاون امور اجتماعی بهزیستی فارس:

هنوز ایرانی‌ها نپذیرفته‌اند که فرزندانشان سرچهارراه کار کنند

معاون امور اجتماعی بهزیستی فارس با بیان اینکه ٨٠ درصد از کودکان کار و خیابانی در شیراز را اتباع بیگانه به ویژه اتباع افغانی تشکیل داده‌اند، خاطرنشان کرد: این آمار گویای این ادعاست که هنوز ایرانی‌ها نپذیرفته‌اند که فرزندان آنها سرچهارراه کار کنند.

به گزارشپرسون؛ معصومه فروتن در جمع خبرنگاران بیان کرد: از آنجا که ٨٠ درصد از کودکان کار و خیابانی را اتباع بیگانه در شیراز تشکیل داده‌اند باید توجه کرد که ممکن است این فرهنگ بین جوامع ایرانی نفوذ پیدا کند.

او با بیان اینکه جلسات متعددی با امور اتباع برای ساماندهی این کودکان برگزار و تلاش شد تا کودکانی که سکونت مجاز دارند و دارای هویت هستند، شناسایی شود، تصریح کرد: بیشتر والدین این کودکان تعهدی نسبت به فرزند خود ندارند و باید فکری به حال این نوع والدین کرد.

به گفته معاون امور اجتماعی بهزیستی فارس، طی ماههای اخیر تلاش شده تا با بسته‌های حمایتی، برگزاری دوره‌های آموزش‌، شناسایی و جذب در مراکز ارائه خدمات به کودکان، پیگیری تحصیل و ...نسبت به ساماندهی آنها کمک شود.

فروتن ادامه داد: امسال به دلیل شیوع کرونا، جمع آوری این کودکان مانند گذشته نبود و به همین دلیل حضور کودکان کار و خیابانی بیشتر مشاهده می‌شود البته این مسئله را نباید نادیده گرفت که برخی والدین شغل خود را به دلیل کرونا از دست داده‌اند و این موضوع باعث شده تا تعداد بیشتری از این نوع کودکان در خیابان حضور پیدا کنند.

او با تصریح بر اینکه کرونا نه تنها این کودکان که جامعه را هم تهدید می‌کند، از مردم خواست تا کمک‌های خود را مستقیما به این کودکان ندهند چون مشخص نیست در چه راهی و به چه شکلی هزینه می‌شود.

فروتن خاطرنشان کرد: شهروندانی که قصد کمک به این کودکان دارند، از طریق خیریه‌ها و انجی اوها با نظارت مددکاری اقدام کنند تا از ورود آنها به خیابان جلوگیری شود.

206892