با حضور وزیر صمت؛

طرح توسعه مجتمع صنعتی ذوب آهن پاسارگاد فارس کلید خورد

فاز چهارم طرح توسعه مجتمع صنعتی ذوب آهن پاسارگاد در شهرستان کوار با ظرفیت تولید انواع نورد و کلاف فولادهای آلیاژی و کیفی به میزان یک میلیون تن با میزان سرمایه گذاری بیش از ۲۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال مستقیم ۸۷۰ نفر با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت آغاز شد.

فارس _پرسون؛ رئیس سازمان صمت فارس جمعه ١١ مهرماه در آیین آغاز عملیات اجرایی این پروژه، عنوان کرد: با بهره برداری از این طرح ضمن تامین مواد اولیه مورد نیاز و تکمیل زنجیره ارزش صنعت فولاد همچنین جهش تولید، توسعه بیش از پیش فعالیت‌های اقتصادی و اشتغال پایدار در صنایع پایین دستی فولاد سازی، صنایع ساختمانی، الکترود، فنرسازی را نیز بدنبال خواهد داشت.

حمید رضا ایزدی، به راهکارهای تحقق جهش تولید اشاره کرد و افزود: حمایت از تولیدات صادرات محور، برنامه ریزی و ایجاد شرایط برای افزایش ظرفیت و توسعه واحدهایی که محصولاتی با قابلیت رقابت پذیری داخلی و همچنین بازارهای صادراتی دارند و در حال حاضر بصورت نیمه فعال هستند.

او افزود: افزایش بهره‌وری واحدهای تولیدی از طریق بازسازی، نوسازی و بروز‌ رسانی ماشین آلات و تجهیزات خط تولید، پیگیری برای تخصیص اعتبار و اعطای تسهیلات سرمایه در گردش با نرخ بهره کم توسط بانک‌ها و موسسات اعتباری با حداقل بروکراسی و استفاده حداکثری از ظرفیت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در راستای حل مشکلات واحدهای صنعتی از جمله این راهکارها است.

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت فارس با اشاره به ضرورت برنامه‌ریزی جامع و مدون توام با بهره‌گیری از تکنولوژی روز دنیا در واحدهای صنعتی و معدنی و تجاری استان، اضافه کرد: در مسیر توسعه فعالیت‌های اقتصادی، ضروری است تا اشتغال‌ پایدار، رفع بیکاری و جهش‌تولید مدنظر قرار گیرد و برنامه‌ریزی‌های دقیق فعالان اقتصادی در راستای صادرات به کشورهای هدف باشد.


نوا نیکو_استان فارس

206839