استاندار کرمانشاه:

مرکز آموزش امدادگری غرب کشور در استان کرمانشاه ایجاد شود

استاندار کرمانشاه گفت: در جریان سفر رئیس جمعیت هلال احمر به استان سه امتیاز برای کرمانشاه یکی ایجاد مرکز آموزش امدادگری، مرکز تجهیزات هلال احمر غرب کشور و نیز تاسیس داروخانه هلال احمر در کرمانشاه سه درخواست و پیگیری ما از رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران است.

کرمانشاه- پرسون؛ هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه، در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان کرمانشاه که با حضور دکتر همتی رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و مدیران استان در محل سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد گفت: جمعیت هلال احمر در کمک رسانی به مردم در کنار نیروهای مسلح اقدامات بسیار ارزشمندی در زمان وقوع زلزله 7.3 ریشتری سرپل ذهاب انجام دادند و یک رکورد بی نظیر در نجات 9800 نفر از زیر آوار در کمترین زمان ممکن بدون حتی یک نفر فوتی به ثبت رسید.

بازوند اظهار داشت: تمام ارکان نظام و مردم در کمک رسانی به مناطق زلزله زده بسیج شدند و این کمک رسانی به نوعی پاسخ به مقاومت و ایستادگی بود که مردم استان کرمانشاه در طول ۸ سال دفاع مقدس از خود نشان دادند بطوریکه همه مردم خود را مدیون مردم کرمانشاه می‌دانستند و باعث شکل گیری آن انسجام ملی در زمان حادثه شد.

استاندار کرمانشاه گفت: در جریان سفر رئیس جمعیت هلال احمر به استان سه امتیاز برای کرمانشاه یکی ایجاد مرکز آموزش امدادگری، مرکز تجهیزات هلال احمر غرب کشور و نیز تاسیس داروخانه هلال احمر در کرمانشاه سه درخواست و پیگیری ما از رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران است.

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: هلال احمر دارای دو سرمایه خیلی ارزشمند در کشور مانند اعتماد عمومی مردم و حضور جوانان مشتاق و جان برکف برای کمک رسانی و امداد و نجات در کشور می‌باشد که هلال احمر باید تلاش کند که این سرمایه‌ها را حفظ و گسترش دهد زیرا این سرمایه‌ها خیلی ارزشمند هستند.

وی همچنین بیان کرد: از رئیس جمعیت هلال احمر تقاضا داریم که با توجه به نیاز استان های غرب کشور و شرایط مناسب کرمانشاه، مرکز آموزش امدادگری هلال احمرهای غرب کشور در این استان راه اندازی شود تا امکان خدمات دهی به استان‌های همدان، لرستان، ایلام و کردستان هم فراهم شود.

بازوند با اشاره به شکل گیری خانه هلال در روستا‌ها خاطر نشان کرد: این یک کار ماندگار و ارزشمند از سوی مدیریت هلال احمر جمهوری اسلامی است. ما یک کشور بحران خیز هستیم وقتی که هلال احمر در کنار خانه‌های مردم در روستا‌ها خانه می‌سازد منجر به تسریع در کمک رسانی می‌شود از سوی دیگر باعث می‌شود که مردم در کنار بودن حاکمیت و دولت با آن‌ها را بیشتر احساس کنند و آیندگان از اقدام بسیار خوب هلال احمر در ساخت ۳۸ هزار خانه هلال در روستا‌ها به نیکی یاد خواهند کرد.

بازوند گفت: با توجه به پرحادثه بودن غرب کشور از جمله احتمال تکرار سیل و زلزله، لازم است مرکز تجهیزات هلال احمر غرب کشور در کرمانشاه دایر و تجهیزات فعلی افزایش پیدا کند.

وی افزود: استان کرمانشاه می تواند میزبان مناسبی برای مرکز تجهیزات هلال احمر های غرب کشور باشد.

رئیس جمعیت هلال احمر در سفری یک روزه به کرمانشاه ضمن بازدید از مرکز آموزش های تخصصی هلال احمر، ۶۸ خانه هلال احمر روستایی و یک مرکز توانبخشی را افتتاح کرد و در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان کرمانشاه شرکت کرد.

آسیه کرمی- استان کرمانشاه

206668