سید جلال احمدی در گفتگو با پرسون پاسخ می دهد؛

دلیل افزایش سرسام آور قیمت ها با توجه به رشد نظارت ها چیست؟

معاون بازرسی سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان با عنوان اینکه منشا گرانی تبدیل نرخ ارز 4 هزار تومانی به ارز 20 هزار تومانی است، خاطرنشان کرد: خود ما به نوعی مصرف کننده هستیم و مشاهده می کنیم قدرت خرید مردم کاهش یافته است.

سید جلال احمدی- معاون بازرسی سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان در گفتگو با خبرنگار پرسون گفت: انجام فرایند نظارت با اثر بخشی دو معقوله متفاوت است.


احمدی با بیان اینکه بازرسی ها در سطح بازار انجام می شود افزود: حتی بیشتر از گذشته پرونده تخلفات تشکیل و به تعزیرات فرستاده می شود زیرا با افزایش پرونده ها، بازرسی نیز افزایش پیدا کرده است.


معاون بازرسی سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان با توجه به موجود بودن اعداد و ارقام و آمار عنوان کرد: این یعنی اینکه فرآیند بازرسی و نظارت اتفاق افتاده است.


چرا اثر روند نظارت ها را در بازار کمتر مشاهده میکنیم؟
احمدی با اشاره به اینکه چرا مردم احساس می کنند قیمت همه کالاها افزایش پیدا کرده گفت: علت این بحث باید در جای دیگری جستجو شود. به طور مثال سال گذشته برنج با ارز 4 هزار و 200 تومانی وارد کشور شد و با کیلویی هشت هزار تومن هم توسط واحدهای صنفی فروخته شده اما امسال همین برنج وارداتی با ارز بالای ۲٠هزار تومان وارد کشور شده است و توسط واحد صنفی با همین قیمت 20 هزار تومان عرضه می شود.

وی افزود: بر اساس نرخ ارز، سال گذشته تخلفی صورت نگرفته و امسال نیز با توجه به قیمت ارز کنونی تخلف نیست.


معاون بازرسی سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان با عنوان اینکه منشا گرانی تبدیل نرخ ارز 4 هزار تومانی به ارز 20 هزار تومانی است، خاطرنشان کرد: خود ما به نوعی مصرف کننده هستیم و مشاهده می کنیم قدرت خرید مردم کاهش یافته است.


احمدی در تشریح افزایش قیمت در تبدیل ارز شکل گرفته اظهار داشت: افزایش قیمت کالاهایی مانند برنج، لاستیک، شکر و کره که احساس می شود نظارت ها بر این کالاها اثر بخش نیست به دلیل شرایط اقتصادی کنونی است.


معاون بازرسی سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان با توجه به وضعیت کنونی کشور، گفت: در وضعیت موجود با این تحریم های ظالمانه ای که در ارتباط با کشور ما اعمال شده، به نوعی در شرایط سخت اقتصادی (جنگ تمام عیار ) نظارت های ما تقویت شده، هرچند امکانات، منابع و نیروی انسانی تقویت نشده است.


احمدی در پایان افزود: نظارت بر قیمت کالاها نسبت به سال گذشته بیشتر شده است اما به دلیل اتفاقات در سایر مولفه ها اثر بخشی این نظارت ها کمتر دیده می شود.

206607