سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان مطرح کرد؛

تکمیل زنجیره ارزش محصولات کشاورزی راهبردی برای تحقق جهش تولید

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان گفت: شهرستان ارسنجان پتانسیل بالایی در تولید محصول انار در سطح استان فارس دارد و امید است بتوان این محصول، وارد زنجیره ارزش محصولات کشاورزی گردد.

فارس _سایت خبری پرسون، سید ناصر حسینی در جلسه ای که با حضور مدیران عامل‌ تعاونی‌ها، کارشناس تولیدات گیاهی، کارشناس باغبانی، کارشناس صنایع، کارشناس تنظیم بازار و مسئولان مراکز جهاد کشاورزی شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: تقویت و حمایت از زنجیره تولید محصولات کشاورزی موجب افزایش ارزش افزوده، کاهش هزینه تمام شده، رشد کیفیت محصولات و در نهایت رونق اقتصادی جامعه می شود، از این نظر اهمیت زنجیره تولید محصولات کشاورزی در مقوله جهش تولید نباید سبُک شمرده شود.

این مقام مسئول با بیان اهمیت « زنجیره عرضه محصولات کشاورزی » تاکید کرد: اهمیت زنجیره ارزش و عرضه در بخش کشاورزی برای ایجاد و ساماندهی آن بر کسی پوشیده نیست اما اگر به دنبال تاثیرگذاری این مساله بر حوزه اقتصادکلان کشور و رونق تولید هستیم، باید نگاه ویژه حمایتی به این مقوله داشته باشیم.
وی در ادامه عنوان کرد: در خصوص حمایت از زنجیره ارزش تولید پیشنهاداتی ارائه شده است که در جهت تکمیل این پیشنهادات به ادامه روند هم اندیشی ها نیازمند خواهیم بود.

حسینی خاطر نشان کرد: سطح زیر کشت باغات انار شهرستان ارسنجان ۱۸۰۰ هکتار است که سالیانه از هر هکتار ۱۶ تن انار مرغوب برداشت می‌شود و امید است با تکمیل زنجیره ارزش تولید در محصولات راهبردی واستراتژیک در جهت تحقق جهش تولید محصول انار در شهرستان ارسنجان گام برداریم.

206263