در ارسنجان فارس؛

120 تن گوشت بوقلمون درنیمه اول سال جاری تولید شد

کارشناس مسئول امور دام مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان از تولید120 تن گوشت بوقلمون در شش ماهه ی اول سال جاری دراین شهرستان خبر داد.

فارس پرسون: صیاد جشنی با بیان این مطلب اظهار داشت: 2 واحد پرورش بوقلمون صنعتی در این شهرستان فعال می باشد که در شش ماهه ی اول سال جاری یک واحد اقدام به جوجه ریزی به ظرفیت 4100 قطعه و تولید 58 تن ودیگری با تعداد 5000قطعه وتولید63 تن با مجموع 120 تن گوشت بوقلمون تولید وروانه بازار مصرف داخل وخارج از شهرستان شد.
جشنی با اشاره به مزایای مصرف گوشت بوقلمون تصریح کرد: گوشت بوقلمون کم چرب بوده و کلسترول پایینی دارد و درپیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی و بیماری های مربوط به اختلالات چربی خون حائز اهمیت است همچنین گوشت بوقلمون منبع خوبی از پروتئین و اسید آمینه‌های ضروری است و اسید فولیک مورد نیاز روزانه را تامین می‌کند.
وی خاطر نشان کرد: از عمده مشکلات پرورش دهندگان بوقلمون در حال حاضر کمبود و بالا بودن هزینه خوراک ونهاده هاست که باعث رکود تولید ونهایتا تعطیلی واحدهای تولیدی خواهد شد.با توجه به این موضوع مهم واساسی می طلبد مسئولین تدابیری برای رفع مشکلات صنعت پرورش دام وطیور بیاندیشند.
وی درپایان با اشاره به اینکه پرورش بوقلمون در شهرستان ارسنجان بصورت صنعتی انجام می شود افزود: واحد‌های صنعتی تولید گوشت این پرنده در روستای علی آباد و حومه ی شهرستان ارسنجان فعال و زمینه اشتغالزایی9 نفر به صورت مستقیم و 8 نفرغیر مستقیم را در شهرستان فراهم کرده است.

نوا نیکو - استان فارس

205892

مطالب مرتبط