حربه ترامپ برای جمع آوری رای مطلوب

پژوهشگر و عضو اندیشکده روابط بین الملل با اشاره به ادبیات تند و خشن رئیس جمهور آمریکا در پی اعتراضات مردم به نژادپرستی در این کشور، گفت: ترامپ برای احیای چهره سیاسی خود همچنین حفظ قدرت آمریکا نیاز به دلایلی دارد، یکی از آن دلایل در سیاست داخلی، ایجاد دوگانگی و دو قطبی بودن است تا بوسیله این تحقیر بتواند میزان رای مطلوب را از نژاد خود بدست آورد.

به گزارش سایت خبری پرسون، پرهام پور رمضان با بیان اینکه امریکا کشوری است که در زمینه آزادی بیان و رعایت حقوق شهروندی مدعی است، اظهار کرد: نکته ای که در ارتباط با ایالات متحده باید مد نظر قرار دهیم این است سیاست خارجی و داخلی ایالات متحده آمریکا مسئله ای از پیش طراحی شده است، رئیس جمهور آن کارتر، ریگان، اوباما یا ترامپ باشد حول یک محور صحبت می کنند و تنها نحوه بیان و گفتمان متفاوت است.

وی با اشاره به دیدگاه نژادپرستی این کشور ادامه داد: مواردی که ایالات متحده از زبان ترامپ رئیس جمهور وقت مطرح می کند بیشتر برای جلب نظر کشورها در ارتباط با دموکراسی سازی در دولت و ملت سازی کشورهای مختلف است.

این پژوهشگر بیان داشت: در آن زمان که ایالات متحده به کشور عراق حمله کرد نیز با این بحث های حقوق بشر و دموکراسی مواجه شدیم چراکه به بهانه هایی واهی در زمینه حقوق بشر توانست به کشور عراق حمله کند. این حمله تبعات مختلفی در مسائل فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی در جامعه عراق داشت.

عضو اندیشکده روابط بین الملل تاکید کرد: در آن زمان برای مردم مشخص شد که مبحث حقوق بشر و دموکراسی برای دولت ایالات متحده آمریکا، بیشتر یک جنبه ی ویترینی دارد.

پور رمضان با اشاره به دیدگاه ثابت آمریکا نسبت به مسئله نژادپرستی گفت: دید این کشور نسبت به نژاد سیاه و سفید مسئله ثابتی است چراکه همیشه این دو نژاد از یکدیگر متمایز بوده اند . چندی پیش با مطرح شدن مسئله فلوید این بغض فرو خفته ی دوگانگی ترکید که نشان از سیاست های اشتباه دولت ایالات متحده و شخص ترامپ نسبت به مبحث نژادپرستی داشت.

وی با بیان اینکه امریکا کشوری است که در زمینه ازادی بیان و رعایت حقوق شهروندی مدعی است اما علیرغم 2ماه اعتراضات مردم به نژادپرستی نهادینه در این کشور، شاهد ادبیات تند و خشن رییس جمهور آمریکا به معترضان هستیم، بیان داشت: با نزدیک شدن به انتخابات آمریکا، برخوردهای خشن ترامپ نسبت به مسائل سیاست خارجی و داخلی تشدید می شود و نمونه آن نیز بحث با ایران در راستای فعال سازی مکانیزم ماشه است.

پور رمضان تاکید کرد: ترامپ برای احیای چهره سیاسی خود همچنین حفظ قدرت آمریکا نیاز به دلایلی دارد. یکی از آن دلایل در سیاست داخلی، ایجاد دوگانگی و دو قطبی بودن است تا بوسیله این تحقیر بتواند میزان رای مطلوب را از نژاد خود بدست آورد.

خبرنگار: نسترن نعمتی

205835