رئیس اداره تولیدات گیاهی مرودشت:

1500 تن کود با استفاده از اپلیکشن مزرعه خریداری شد

رئیس اداره بهبود تولیدات گیاهی ازخرید و توزیع بالغ بر 1500تن کود اوره در سال زراعی ۱۴۰۰_ ۱۳۹۹، به صورت اینترنتی و با استفاده از "اپلیکشن مزرعه برکت"در این شهرستان خبر داد.

فارس - سایت خبری پرسون: جلال نوجوان با بیان اینکه توزیع کود اوره زراعت های پائیزه در این شهرستان در سال جاری به صورت انلاین انجام می شود، اظهار کرد: تعاونی های روستایی، تولید و بخش خصوصی در توزیع کود با استفاده از این اپلیکشن دخیل هستند.
نوجوان با بیان اینکه 33 عامل توزیع نهاده کارخرید و توزیع کود را انجام می دهند، افزود: تعاونی تولید جونکی، قاسم آباد درودزن و شهید محمودی تاکنون بهترین عملکرد را در خرید و توزیع کود داشته اند.
به گفته او؛ شناسایی و ثبت اطلاعات سطح زیر کشت محصولات شتوی در سال زراعی جدید در سامانه جامع پهنه بندی و مدیریت داده های کشاورزی شرط دریافت کود از طریق اپلیکشن مزرعه است.
نوجوان با اشاره به اینکه در آستانه کشت محصولات پاییزی قرار داریم افزود: متاسفانه آمار خرید در بعضی از بخش ها کمتر است که با برنامه‌ریزی و اطلاع رسانی صورت گرفته ، آمار خرید افزایش می یابد.
وی افزود: اپلیکیشن مزرعه برکت با هدف ارائه خدمات بدون واسطه و آنلاین به بهره برداران طراحی شده و گامی در راستای دولت الکترونیک است.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: شفافیت در ارائه خدمات و توزیع نهاده ها، حذف واسطه گری ،کاهش مراجعات بهره‌برداران به مراکز خدمات و مدیریت های جهاد کشاورزی و کاهش هزینه ها از مزایای این طرح است.
وی با تاکید بر لزوم آشنایی بهره برداران با اپلیکشن مزرعه برکت و نحوه خرید از طریق سامانه یادآور شد: بهره‌ برداران بخش کشاورزی می‌توانند با مراجعه به آدرس http://Www.Mazraeh-barakat.ir با همکاری مدیران پهنه نسبت به خرید کود مورد نیاز خود اقدام کنند.
در شهرستان مرودشت سالانه بیش از ۹۰ هزار هکتار محصولات شتوی شامل گندم، جو، و کلزا کشت می شود.

نوا نیکو - استان فارس

205791