رئیس پلیس فتا غرب تهران خبر داد:

دستگیری عامل انتشار تصاویر خصوصی در غرب استان تهران

رئیس پلیس فتا غرب استان تهران از دستگیری عامل انتشار تصاویر خصوصی در غرب استان تهران شهرستان رباط کریم خبر داد و گفت : متهم همسر سابق شاکی بود. 

به گزارش پرسون؛ سرهنگ موسوی رئیس پلیس فتا غرب استان تهران عنوان کرد: یکی از شهروندان به پلیس فتا مراجعه کرده و با ارائه برگ شکواییه خود با موضوع انتشار تصاویر خصوصی در شبکه های اجتماعی، خواستار رسیدگی شد.

این مقام انتظامی تشریح کرد: در گام اول کارشناسان پلیس فتا اقدام به ثبت اظهارات شاکیه کردند و در مرحله بعد کارشناسان این پلیس متوجه شدند که تصاویر انتشار یافته به آشناهای شاکیه ارسال شده است واین نشان دهنده این است یکی از نزدیکان که قبلا به گوشی وی دسترسی داشته اقدام به ارسال تصاویر کرده است .

سرهنگ موسوی در ادامه گفت: کارشناسان با اقدامات فنی وتخصصی اقدام به استخراج شماره گرداننده صفحه مذکور کردند که با بررسی‌های تکمیلی و رویت شاکیه معلوم شد که شماره مورد نظر متعلق به همسر سابق وی است.

وی بیان داشت: با شناسایی متهم و پس از هماهنگی با مقام قضایی، متهم به پلیس فتا احضار شد و طی بازجویی بیان داشت: که با همسرم مشکل داشتیم و بعد از طلاق برای اینکه تلافی کنم تصاویر همسر سابقم را در فضای مجازی پخش کردم.

این مقام مسئول گفت: پس از تکمیل پرونده و درج اعترافات متهم، پرونده به همراه شاکیه و متهم جهت سیر مراحل قانونی به دادسرای رسیدگی به جرایم اینترنتی ارسال شد.

این مقام مسئول به مردم هشدار داد: شهروندان می‌بایست دقت داشته باشند که فضای مجازی مکانی برای انتقام جویی نمی‌باشد و از لحاظ حقوقی طبق ماده ۱۷ قانون جرائم رایانه‌ای هر کس به وسیله سیستم‌های رایانه‌ای و مخابراتی صوت یا تصویر یا فیلم خصوصی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او منتشر کند یا در دسترس دیگران قرار دهد به نحوی که منجر به ضرر یا عرفاً موجب هتک حیثیت او شود، مرتکب جرم شده و دارای مجازات است.

سرهنگ سید نظام موسوی گفت: پلیس فتا به صورت شبانه‌روزی در خدمت شهروندان است و با رصد و پایش فضای مجازی به دنبال برقراری امنیت سایبری شهروندان می‌باشد، لذا شهروندان می توانند هرگونه محتوا و برنامه مشکوک را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری با پلیس فتا در میان بگذارید.

205711