ملایر میزبان کمیسیون تخصصی کشاورزی مجلس است

ملایر فردا میزبان کمیسیون تخصصی کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی است

به گزارش پرسون؛ ملایر شهر جهانی انگور فردا میزبان کمیسیون تخصصی کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی است. در این سفر قرار است معاونان وزیر جهاد کشاورزی، معاون آبخیزداری و معاون بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز حضور داشته باشند.

بازدید از یک باغ انگور سنتی و آشنایی با مراحل تولید سبزه، بازدید از باغ نمونه طرح فَراز و یکی از باغ‌های انگور درّه جوزان، بازدید از شهر زنگنه به عنوان قطب تولید گردو، آلبالو و گیلاس و نشست تخصصی اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس، معاونان وزیر جهاد کشاورزی و مسئولان ارشد استانی و شهرستانی از جمله برنامه‌های سفر اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس به ملایر است.

همچنین در این برنامه رسیدگی به مطالبات و نیازمندی‌های اساسی کشاورزان و باغداران ملایری و پیگیری و دعوت حجت الاسلام آزادیخواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی و عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس انجام می‌شود.

در حال حاضر بیش از ۲۲ هزار هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت محصولات باغی و بیش از ۶۱ هزار هکتار زیر کشت محصولات زراعی است و سالانه بیش از ۲۷۰ هزار تُن محصولات باغی در این شهرستان تولید می‌شود که بیش از ۲۴۰ هزار تُن آن مختص انگور با حدود ۱۱ هزار هکتار سطح زیر کشت باغ و حدود ۱۶ هزار بهره‌بردار است.

ملایر نگین سبز استان همدان

قدرت الله ولدی معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر با اشاره به توانمندی‌های برجسته بخش کشاورزی این شهرستان، سفر اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی به ملایر را نشان از ارزش و اهمیت اقتصادی و فرهنگی این شهر در منطقه و استان دانست و این سفر را فرصت ارزشمندی برای شناسایی نقاط قوت و توانمندی‌های بخش کشاورزی شهرستان در سطح ملی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه ملایر به نگین سبز استان تبدیل شده است، از آمادگی این شهرستان برای میزبانی از اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس و معاونان وزیر جهاد کشاورزی به شهر جهانی انگور خبر داد.

فرماندار ویژه ملایر با اشاره به نقش مهم کمیسیون کشاورزی مجلس در تصویب طرح‌های مهم این حوزه گفت: از این فرصت باید برای جذب سرمایه‌های ملی در این شهرستان و توسعه همه جانبه بخش کشاورزی، ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری و بهره‌گیری از ظرفیت خوب گردشگری کشاورزی به عنوان یک هدف مهم پیش‌رو استفاده کنیم.

انگور ظرفیتی برای توسعه و اشتغال

حجت الاسلام احد آزادیخواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز هدف از این سفر را بازدید اعضای کمیسیون کشاورزی و معاونان وزیر جهاد کشاورزی از ظرفیت‌های کشاورزی و باغبانی این شهرستان دانست.

وی با اشاره به ثبت رسمی انگور ملایر در سازمان جهانی خواروبار و کشاورزی ملل متحد(فائو) بیان کرد: این شهرستان ظرفیت‌های سرشاری در این بخش دارد که باید تولیدات باغ‌های انگور ملایر به عنوان یک بِرَند ویژه ایران در دنیا بیشتر معرفی شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس و معاونان وزیر جهاد کشاورزی دعوت کردیم تا ظرفیت‌های مهم کشاورزی این شهرستان را از نزدیک مشاهده کنند و با تخصیص به موقع اعتبارات، کار را به سمت و سویی ببریم که بتوانیم از اراضی باغ‌های ملایر بهترین استفاده را داشته باشیم.

حجت الاسلام آزادیخواه بیان کرد: معاون بازرگانی وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز به منظور سامان دادن به محصول کشمش و قیمت‌گذاری کشمش در این سفر حضور دارد تا با بررسی موانع و مشکلات و راهکارهای اثرگذار، کشاورزان کمترین آسیب را در این بخش متحمل شوند.

205674