مدیر فرهنگسرای رسانه شهرداری  اصفهان:

ارتقا سواد رسانه مردم در شرایط کرونا یک ضرورت است

مدیر فرهنگسرای رسانه شهرداری اصفهان از ضرورت ارتقا سواد رسانه ای مردم در شرایط کرونا خبر داد و افزود:  با پلیس فتا در قالب یک‌همکاری دو طرفه طرحی در سطح شهر دنبال هستیم که به سوالات و ابهامات ذهنی مردم در حوزه سواد رسانه پاسخ دهیم.

اصفهان-پرسون ، فاطمه شفیعی در گفتگو با خبرنگار پرسون اظهار داشت: امروز که بخاطر شرایط کرونا مردم خواه ناخواه با فضای مجازی در ارتباطند آموزش تخصصی سواد رسانه ای به تمامی گروه های سنی یک ضرورت است اینکه بدانند هر مطلبی را نباید فوروارد کرد و یا اینکه والدین چگونه نظارت و برخورد بر کودکان خود داشته باشند که کودکانشان منزوی یا پرخاشگر نشوند، امری بسیار ضروری است.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه اصفهان شهر دوستدار کودک است در زمینه سواد رسانه ای تخصصی کودکان گام های جدی برداشتیم.
مدیر فرهنگسرای رسانه شهرداری اصفهان از تشکیل کانون تخصصی سواد رسانه ای کودکان و نوجوانان خبر داد که در یک‌فراخوانی اساتید سواد رسانه ای شهر اصفهان را گرد هم آوردیم، گقت: در این کانون مدل های مختلف سواد رسانه و چالش های پیش روی سواد رسانه مورد بررسی قرار می گیرد.
وی گفت: در حال حاضر بیش از ۱۰۰ جلسه سواد رسانه ای برای عموم شهروندان برگزار شده است.
در عرصه تولید محتوا و کلیپ های کوتاه و اخبار فیک نیوزها و سواد رسانه برای پرسنل سازمانی گام برداشتیم.
وی تصریح کرد: فرزند پروری در عصر رسانه و شخصی سازی اطلاعات در رسانه های اجتماعی و برگزاری کلاس های آموزشی در زمینه فن بیان، عکاسی،خبرنویسی و گزارش نویسی از این جمله هست.

195669