استاندار فارس خبر داد:

١٠ هزار واحد مسکونی برای ایثارگران در فارس ساخته می‌شود

استاندار فارس از انعقاد تفاهم نامه با معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور برای احداث ١٠ هزار واحد مسکونی ویژه ایثارگران استان خبر داد.

فارس _ پرسون :عنایت الله رحیمی در جلسه حفظ آثار و‌ نشر ارزش‌های دفاه مقدس فارس، بیان کرد: تکریم و تجلیل از رشادت‌های فرزندان رشید ایران اسلامی که برای این مرز و بوم افتخار آفریدند، موجب مباهات برای کسانی است که در این مسیر گام برمی‌دارند.

او ابراز امیدواری کرد که با برنامه ریزی دقیق و پوشش رسانه‌ای مطلوب در رسانه ملی، فضای مجازی و رسانه‌های مکتوب اقدامات انجام شده در هفته دفاع مقدس منعکس شود.

استاندار فارس همچنین خواستار توجه جدی در برنامه‌های ارائه شده هفته دفاع مقدس با موضوع روایتگران دفاع مقدس، عکاسان، خبرنگاران و مجموعه‌ رسانه‌هایی که در دوران دفاع مقدس ایثارگری‌های زیادی داشتند، شد.

رحیمی ادامه داد: دفاع مقدس شروعی دارد تحت عنوان تجاوز استکبار به جمهوری اسلامی، دورانی دارد تحت عنوان ابتدا تا پایان جنگ و یک انتهایی دارد که منجر به صلح و پذیرش قطعنامه شد که همه آنها ارزش محسوب می‌شوند و هرکدام برداشت‌ها و تحلیل‌های خاص خود را دارند.

او خاطرنشان کرد: شروع جنگ موجب ایجاد یک بسیج عمومی و حضور مردم در جبهه‌ها برای دفاع از کیان کشور شد، در طول جنگ حضور مردم استمرار پیدا کرد و در انتها هم با پذیرش قطعنامه جنگ به پایان رسید.در یکصد ساله اخیر ایران شروع کننده هیچ جنگی نبوده و اگر جنگی مانند دفاع مقدس وجود داشته، دفاع کرده‌ایم نه جنگ.

استاندار فارس با تاکید بر اینکه باید همه فرآیندهای دوران دفاع مقدس را با هم دید و تحلیل کرد و انتقال داد، افزود: هر کدام از فرآیندها ارزش خاص خود را دارند، لذا استراتژیست‌های جنگ باید فراز و نشیب‌ها را انتقال دهند.

رحیمی خواستار تمرکز و توجه جدی بر تکمیل موزه دفاع مقدس، المان شهدا به عنوان یک کار ماندگار و ارائه اقدامات فرهنگی در قالب فیلم و سریال و توجه ویژه به رزمندگان در چهل سالگی دفاع مقدس شد و از ابلاغ تخصیص کمک ١٠ میلیارد تومانی سازمان برنامه و بودجه کشور در سفر دکتر محمدباقر نوبخت به فارس خبر داد.

او با تصریح بر اینکه هفته دقاع مقدس نقطه برجسته سال است، گفت: تمام دستگاههای اجرایی تکلیف دارند که در خدمت بزرگداشت هفته دفاع مقدس و انتقال دهنده ارزش‌ها به نسل آینده باشند.

نوا نیکو _ استان فارس

195536