هراس غرب از پرچم داری ایران

سفیر اسبق ایران در ایتالیا گفت: غربی‌ها نگران سلاح هسته‌ای نیستند و ترسشان از پرچم‌داری ایران در مسیر مقاومت است. آن‌ها با همه اختلافاتشان در برابر ایران موضعی واحد دارند که برای ما درس آموز است.

به گزارش پرسون؛ ابوالفضل ظهره وند در خصوص یادداشت وزیر خارجه انگلیس و دخالت درباره مسائل هسته‌ای کشورمان اظهار کرد: با توجه به ادبیات و نگاه و رویکرد انگلیس‌ها، شاهد مسئله‌ای جدید نیستیم؛ بلکه این‌ها مکنونات سیاسی خود را بصورت علنی بیان می‌کنند و این نکته‌ای درس آموز است.

وی ادامه داد: انگلیس در قضیه خروج از اتحادیه اروپا زیر میز زده است، اما در موضوع ایران تصمیمی واحد را از سوی اتحادیه اروپا شاهد هستیم.

ظهره وند افزود: کشور‌های اروپایی هر یک در انتخابات آمریکا، ترامپ و بایدن را پشتیبانی می‌کنند، اما در موضع گیری در قبال ایران، مشترک هستند و اجازه نمی‌دهند در خصوص ایران هیچ افتراقی روی دهد؛ چراکه همگی ایران را تهدید مشترک می‌دانند.

وی با بیان اینکه فناوری مستقل هسته‌ای گزاره‌ای خطرناک برای غربی هاست، اضافه کرد: دو جریان اروپایی که برای ترامپ و بایدن هلهله می‌کنند، در قبال ایران موضعی واحد دارند و این مسئله برای افکار عمومی ما درس آموز است.

وی با انتقاد از دو جریان فکری در کشور که روی کار آمدن بایدن یا ترامپ را دارای نقاط قوتی می‌دانند، خاطرنشان کرد: چه ترامپ و چه بایدن انتخاب شوند، هر دو بعنوان یک تهدید با ایران برخورد خواهند کرد؛ مگر اینکه ایران مسیر مقاومت را در چارچوب بازدارندگی به غربی‌ها تفهیم کند که تا اینجای کار چنین روندی را پیش گرفته‌ایم.

ظهره وند افزود: مسیر بازدارندگی، تنها نقطه تعادل بخشی ما با غرب است؛ نه اینکه تصور کنیم باید برون سپاری ظرفیت‌های ملی را درپیش گیریم به امید اینکه بایدن مسیر تحریم را کاهش دهد.

وی ادامه داد: برای بنده بعنوان یک دیپلمات حرفه‌ای و کسی که روی پرونده هسته‌ای کار کرده و می‌کنم، موضع گیری اروپایی‌ها جالب بود چراکه هیچ کدام حتی حاضر نشدند در قضیه اختلاف بین اتحادیه اروپا و بریتانیا، با کارت ایران بازی کند.

ظهره وند افزود: این‌ها در قبال ایران کنار هم می‌نشینند و موضعی مشترک می‌گیرند و این مسئله برای ما ایرانی‌ها بسیار مهم است چراکه باید روی موضع خود بایستیم.

وی با اشاره به اینکه غرب همچنان تصور می‌کند در قرن نوزدهم به سر می‌برد و می‌تواند به دستور دادن‌های خود ادامه دهد، گفت: دوره این حرف‌ها گذشته و رو به فروپاشی است، ولی غربی‌ها یا متوجه این موضوع نیستند و یا ما را به اشتباه می‌اندازند.

195510