مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس:

کانون «انوار الحسین (ع)» میزبان هشتمین آئین طرح ملی «سه شنبه های تکریم» شد

هشتمین آئین طرح ملی «سه شنبه های تکریم» استان فارس به همت کانون فرهنگی هنری «انوار الحسین (ع)» و پایگاه مقاومت «اباعبدالله الحسین (ع)» مسجد «عاشقان اباعبدالله الحسین (ع)» شیراز با دیدار و تجلیل از خانواده شهیدان «رمضان، منوچهر و قربان سلطانی» برگزار شد.

فارس _ پرسون :حجت الاسلام حسین امیدی، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس امروز 18 شهریورماه در هشتمین آئین «سه شنبه های تکریم» استان فارس که به همت کانون فرهنگی هنری «انوار الحسین (ع)» شیراز و با حضور خانواده شهیدان «رمضان، منوچهر و قربان سلطانی» که در بستر فضای مجازی به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شده بود، گفت: طرح ملی «سه شنبه های تکریم» به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس با تکریم و تجلیل از خانواده های شهدا از سوی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در حال برگزاری است که هشتمین آئین از این طرح ملی در استان فارس امروز طی دیدار مدیر، اصحاب و اعضای کانون فرهنگی هنری «انوار الحسین (ع)» شیراز با خانواده شهیدان «رمضان، منوچهر و قربان سلطانی» برگزار شده است.
وی با اشاره به اینکه غفلت از خانواده های شهدا با اجرای طرح ملی «سه شنبه های تکریم» غیرممکن شده است، گفت: طرح «سه شنبه های تکریم» باعث شده تا در این ایام شیوه ویروس کرونا، از یاد خانواده معزز شهدا غافل نشویم.
حجت الاسلام امیدی افزود: با یاری خداوند امیدواریم که این ویروس رخت بربندد، به صورت حضوری به دست بوسی خانواده معزز شهدا خواهیم رسید و از نزدیک دیدار ها برگزار می شود.
مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس با تاکید بر اینکه شهدا با رشادت های خود در آسمان و زمین درخشیده اند، خاطرنشان کرد:این شهدا شیعه های ناب و پیروان اهل بیت (ع) بودند و می توانند الگویی برای نسل جدید به ویژه جوانان و نوجوانان باشند چرا که این عزیزان راه صد ساله عرفا و بزرگان را یک شبه طی کردند.
براساس این گزارش، حجت الاسلام احمد سلامی، معاون فرهنگی و ارتباطات آستان مقدس حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) نیز در این آئین گفت: شهدا در باب اسلام ما را شرمنده کرده و با نثار جان خود و فداکاری هایی که در طول دفاع مقدس انجام دادند، با رشادت آفرینی برای همه ما الگو شدند.
وی با اشاره به اینکه استقامت و فداکاری خانواده های شهدا الگویی برای همه ما در شرایط سخت زندگی است، خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی و فشار های سختی که وجود دارد، با الگوگیری از خانواده شهدا، کار ها را اجرایی کنیم.
حجت الاسلام سلامی با اشاره به برنامه های آستان مقدس حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) با موضوع شهدا، گفت: برنامه های تکریم شهدا در روز های چهارشنبه هر هفته در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار می شد اما با شیوع بیماری ویروس کرونا این برنامه به تعویق افتاده که امیدواریم پس از پایان کرونا این برنامه دوباره آغاز شود.
همچنین، زینت قائدی، مادر شهیدان «رمضان، منوچهر و قربان سلطانی» امروز 18 شهریورماه در دیدار با مدیر و اعضای کانون فرهنگی هنری «انوار الحسین (ع)» شیراز که در قالب طرح ملی «سه شنبه های تکریم» استان فارس شیراز برگزار شده بود، با اشاره به ویژگی های اخلاقی فرزندان شهید خود، گفت: هرسه پسرم با حلول ماه شعبان روزه می گرفتند و به ماه رمضان متصل می کردند و همیشه در حال عبادت روزه، نماز و قرآن بودند و تقدیر خدا بر این بود که گلچین کند و سرنوشت را بر شهادت قرار دهد.
وی تاکید کرد: در کنار همه این خصوصیات، به تحصیل و درس خواندن هم اهمیت می دادند به گونه ای که وقتی وسایل پسرم «قربان» را تحویل می گرفتیم هنوز کتاب هایش نیز در کیفش موجود بود.
قائدی با بیان اینکه این شهدا تاکید زیادی در صرفه جویی در مصرف آب داشتند، افزود: همیشه ما را از زیاده روی در مصرف آب هشدار می دادند و نهی می کردند.
مادر شهیدان «رمضان، منوچهر و قربان سلطانی» اظهار داشت: در بحث کمک به مردم بسیار فعال بودند و به ویژه به یتیمان و انجام امور منزل آنها بسیار حساس و فعال بودند.
در ادامه، «عوض سلطانی»، پدر شهیدان «رمضان، منوچهر و قربان سلطانی» نیز به بیان خاطراتی از این شهدا پرداخت و امید زارع، مدیر کانون فرهنگی هنری «انوار الحسین (ع)» شیراز نیز گفت: اجرای طرح ملی «سه شنبه های تکریم» باعث شده است که در ایام شیوع ویروس کرونا و محدودیت هایی که وجود دارد، یاد شهیدان و تکریم خانواده های ایشان زنده نگه داشته شود.
وی افزود: مسجد «عاشقان اباعبدالله الحسین (ع)» شیراز با عنوان «کربالی های مقیم شیراز» فعالیت دارد و این سه برادر شهید از شهدای روستای «خیرآباد» در شهرستان خرامه هستند که خانواده معظم ایشان در همسایگی مسجد زندگی می کنند.
وی که فرماندهی پایگاه مقاومت «اباعبدالله الحسین (ع)» را نیز برعهده دارد، خاطرنشان کرد: منطقه خرامه و کربال بیش از 200 شهید تقدیم انقلاب کرده است و 15 خانواده شهید در اطراف و محله های منتهی به مسجد زندگی می کنند که می توان گفت از نقاط مختلف استان فارس در شیراز مقیم هستند.
زارع یادآور شد: خانواده های شهیدی در محله مسجد زندگی می کنند که در بین این خانواده ها، خانواده هایی هستند که دو یا سه شهید را در دوران دفاع مقدس تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده اند و منطقه کربال منطقه همیشه در صحنه و شهید پروری بوده است.
لازم به ذکر است، هشتمین آئین طرح ملی «سه شنبه های تکریم» استان فارس به همت کانون فرهنگی هنری «انوار الحسین (ع)» و پایگاه مقاومت «اباعبدالله الحسین (ع)» مسجد «عاشقان اباعبدالله الحسین (ع)» شیراز با همکاری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد (فهما) استان فارس و آستان مقدس حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) برگزار شد.
خاطرنشان می شود؛ بسیجی شهید «رمضان سلطانی» متولد 1346 سال 1365 در سال 1365 عملیات کربلای چهار و منطقه عملیاتی شلمچه، روحانی بسیجی شهید «قربان سلطانی» متولد 1349 سال 1363 در سال 1363 عملیات بدر و منطقه عملیاتی جزیره مجنون و شهید «منوچهر سلطانی» متولد 1350 در سال 1366 منطقه عملیاتی جزیره مجنون سه برادر بودند که از روستای خیرآباد شهرستان خرامه به جبهه های حق علیه باطل اعزام شده و شربت شهادت را نوشیدند.

نوا نیکو _ استان فارس

195242