تزریق قطره چکانی روغن نباتی در بازار خراسان شمالی

با این که اوایل تابستان امسال بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار، مقرر شد قیمت تمام روغن های مایع 12 درصد و روغن های جامد و نیمه جامد 14 درصد نسبت به قیمت های مصوب قبلی افزایش یابد اما گویا هنوز هم برخی کارخانه ها راضی به این میزان افزایش نیستند و همچنان موضوع افزایش قیمت ها به دلخواه خودشان را مطرح می کنند.

به گزارش پرسون؛ یکی از خواربار فروشان بجنورد در این باره گفت: با این که چند درصدی قیمت روغن ها افزایش یافته اما برخی کارخانه ها راضی به این میزان افزایش قیمت نیستند و روغن به میزان کافی در بازار عرضه نمی شود.

«توکل» با بیان این که روغن به شکل قطره چکانی در بازار توزیع می شود، افزود: با این که شرکت های پخش موجودی ندارند اما روغن هایی در بازار تزریق شده است و به طور حتم برخی کارخانه های تولیدی برای کسب سود بیشتر به جای تحویل روغن به شرکت های پخش، خودشان مستقیم آن را در بازار توزیع می کنند.

وی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال برای روغن های 2 لیتری، با این که 2 هزار تومان افزایش قیمت دارد اما باز هم خواستار افزایش قیمت بیشتر هستند به همین دلیل به شکل قطره چکانی در بازار تزریق می شود و روغن های جامد 5 کیلویی هم فعلاً در بازار توزیع نمی شود.

وی اظهار کرد: قیمت روی روغن های جامد 5 کیلویی 45 هزار تومان است که شرکت ها موجودی برای توزیع ندارند اما به نظر می رسد می خواهند با قیمت های بالاتری آن را عرضه کنند.

195137