ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان بهار برگزار شد

دومین ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان بهار به ریاست معاون فرماندار و با حضور معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان و روسای کمیته ها مربوطه برگزار شد.

به گزارش سایت خبری پرسون : در ابتدا این نشست صفی زاده دبیر ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان بهار گفت: خوشبختانه با همکاری دستگاههای اجرایی و حمایت های فرماندار شهرستان چهار کمیته ذیل ستاد ساماندهی امور جوانان در شهرستان تشکیل جلسه داده که نسبت به شهرستان دیگر استان بهار عملکرد خوبی در این راستا داشته است.

معاون فرماندار بهار نیز در این نشست عنوان کرد: متاسفانه شرایط ازدواج جوانان بسیار سخت شده است و حسادت و چشم و هم چشمی باعث شده است مراسم ها با هزینه بسیار بالا برگزار می شود.

وی افزود: وقتی به بخش مسکن و اشتغال نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم زوج های جوان بسیاری در این راستا دارند اما فرهنگ مصرف گرایی آنها را به سمت افزایش هزینه های ازدواج برده است.

علی اکبر سلطانی راد تاکید کرد: در بخشهای مختلف باید با فرهنگ سازی زمینه ازدواج آسان را فراهم کنیم امروز تاکید اصلی ما بر اهمیت مشاوره قبل از ازدواج است و سعی می‌کنیم تا با حضور اساتید نام‌آشنا شاهد فعالیت‌های چشمگیری در زمینه ازدواج و مشاوره باشیم.

وی یادآور شد: علاوه بر تلاش برای فراهم کردن زمینه ازدواج آسان، با توجه به افزایش آمار طلاق در جامعه لازم است که پیرامون عوامل این پدیده در میان خانواده‌ها با مشارکت همه مؤسسات، دانشگاه‌ها و سازمان های مردم نهاد بررسی و تحقیق صورت گیرد.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان نیز در این نشست گفت: برنامه ریزی باید در جلسات ستادهای ساماندهی امور جوانان استان‌ها تشریح و نقش دستگاه‌ها مشخص و برنامه‌های عملیاتی آن‌ها به منظور پرهیز از موازی کاری تبیین شود.

وی ابراز کرد: جلساتی مانند ستاد ساماندهی امور جوانان باید به صورت مرتب برگزار شود تا به صورت کاربردی و در حد وسع مدیریت استان گرهی از کار جوانان استان برطرف کنیم.

محرم روزبه با اشاره به افزایش برگزاری جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان در شهرستان بهار گفت: خوشبختانه با تغییرات مدیریتی که در ورزش و جوانان شهرستان صورت گرفت شاهد توجه به سازمان های مردم نهاد و جلسات ساماندهی امور جوانان هستیم به طوری که سال 98 تنها دو جلسه در این راستا برگزار شد اما در شش ماهه امسال تاکنون دو جلسه برگزار شده و قطعا تا پایان سال این جلسات به بیش از جلسه افزایش خواهد یافت.

محرم روزبه با اشاره به مصوبه وزارت ورزش و جوانان در خصوص خانه های جوان گفت: مسئولیت خانه های جوان بر عهده در اداره ورزش و جوانان شهرستان است و رئیس این اداره مدیر خانه جوان را منصوب می کند و ادارات دیگر نمی توانند در این راستا اقدام کنند.

در این نشست شهنوازیان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، نوروزی رئیس اداره بهزیستی و ضمیری کامل رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ترتیب به بیان مصوبات کمیته های اوقات فراغت، ازدواج و تعالی خانواده و اشتغال پرداختند

195117