مدیرکل آموزش و پرورش فارس:

حضور دانش آموزان در مدارس منوط به تصمیم شورای مدرسه است

مدیرکل آموزش و پرورش فارس اعلام کرد که با تصمیم شورای مدرسه متناسب با اقلیم، فضا و رعایت پروتکل‌ها، حضور دانش آموزان یا آموزش مجازی آنها مشخص می شود

فارس - پرسون :فرهاد اسماعیلی شنبه ۱۵ شهریور در حاشیه آیین بازگشایی مدارس فارس در جمع خبرنگاران بیان کرد: شبکه شاد فعال و بروز رسانی شده و از امروز شنبه ۱۵ شهریور ماه دانش آموزان می‌توانند از آن استفاده کنند.

او ادامه داد: والدین می‌توانند با بروز رسانی نسخه فعال این شبکه را دریافت کنند و از هم اکنون هم می‌توانند فیلم‌ها، کلیپ‌ها و آیین بازگشایی مدارس را مشاهده کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه بنده خود به عنوان یک اولیاء شب گذشته نسخه فعال این شبکه را بروزرسانی کردم، تصریح کرد: آموزش تعطیل نیست و نحوه آموزش‌ها را شورای مدرسه مشخص می‌کند.

اسماعیلی عنوان کرد: تاکنون وجود و انتشار تعهد نامه حضور دانش اموزان در فارس گزارش نشده و در صورت وجود آن تخلف است؛ هر تعهدی نیز باطل است.

او در خصوص سرویس مدارس نیز گفت: ساماندهی این موضوع امسال به عهده سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری شیراز است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس همچنین در خصوص بودجه برنامه‎های فوق‎‌العاده هم خاطرنشان کرد: هیچ برنامه‌ای روی زمین نمانده اما شکل ارائه آن با نظر شورای مدرسه متفاوت خواهد بود لذا بودجه این مهم پیش بینی شده است.

اسماعیلی با اشاره به حضور دانش آموزان در مدارس با ماسکی که خود تهیه می‌کنند، گفت: اعتبار لازم برای تجهیزات بهداشتی از جمله ژل دست و محلول ضدعفونی پیش‌بینی شده اما کافی نیست و نیازمند همراهی و مساعدت اولیای دانش آموزان در این باره هستیم.

او همچنین در خصوص اخذ شهریه از دانش آموزان شهرستان‌های قرمز کرونایی گفت: برابر با قانون شهریه گرفته می‌شود و در صورت تخلف به والدین برگردانده خواهد شد.

نوا نیکو - استان فارس

195026