بررسی بزرگ ترین سرمایه گذاری شهری بجنورد به کمیسیون ها ارجاع داده شد؛

شور ناموفق شورا

سرمایه گذار: عده ای گفته بودند هیچ پروژه سرمایه گذاری در خراسان شمالی به نتیجه نرسیده است و پای شما را می شکنند


به گزارش پرسون؛ روز گذشته قرار بود شورای شهر پس از یک جلسه کارشناسی درخصوص پیش‌نویس قرارداد بزرگ ترین سرمایه گذاری شهری بجنورد در محدوده شهربازی پارک شهروند تصمیم سرنوشت سازش را بگیرد اما در نهایت با توجه به این که تعدادی از اعضای شورا اعلام کردند این قرارداد ابهاماتی دارد، مقرر شد در زمان دیگری برای این سرمایه گذاری تصمیم گیری شود.

در جلسه فوق العاده روز گذشته شورای شهر بجنورد موضوع سرمایه گذاری کنسرسیوم بام در محدوده 4 هکتاری شهربازی در ضلع شرقی پارک شهروند به صورت کارشناسی در کمیسیون برنامه و بودجه به شور گذاشته شد. در این جلسه برخی اعضای شورا معتقد بودند که متن پیش نویس قرارداد با سرمایه گذار ابهاماتی دارد که لازم است ابتدا رفع شود سپس در مورد این پروژه سرنوشت ساز تصمیم گیری شود.

«امانی» از جمله این اعضا بود که معتقد بود: باید تمام پیوست های این قرارداد مشخص شود تا به این نتیجه برسد که آیا مزایای این پروژه به اندازه ای برای شهرداری و شهر مثبت است که جایگزین شهربازی شود؟

«دلیریان» و «موسوی» دیگر اعضایی بودند که پس از گفت و گوهای 4 ساعته خواستار کارشناسی بیشتر این قرارداد شدند.

«وکیلی» نیز اعلام کرد: موافق اجرای این پروژه نیست. با توجه به این نظرات «محمدی» و «گریوانی» 2 عضو دیگر شورای شهر این موضوع را پذیرفتند که با برگزاری جلسات تخصصی این قرارداد بیشتر بررسی و ابهامات موجود در آن برای اعضا رفع شود.

با توجه به خواست اعضا «بهمن جباری» رئیس شورای اسلامی درخواست آن ها را زمانی مورد اعمال دانست که طرف دیگر قرارداد یعنی سرمایه گذار بپذیرد، بر این اساس با او تماس گرفت و با قرار دادن تلفن همراه مقابل میکروفن، صحبت های سرمایه گذار را برای همه پخش کرد.

«زارعی» در این تماس تلفنی گفت: «عده ای از دوستان به من گفته بودند که هیچ پروژه سرمایه گذاری در خراسان شمالی به نتیجه نرسیده است و پای شما را می شکنند با این وجود، بنده 5 بار با دعوت شورای شهر به بجنورد آمدم چون گفتم همه جای ایران وطن من است. اما امروز برای من محرز شد که نباید در این شهر سرمایه گذاری کنم، من به دلیل پیگیری های «جباری» و اعضای موافق اجرای این پروژه به بجنورد آمدم تا سرمایه گذاری را انجام دهم و حال به این افراد می گویم عیبی ندارد و بابت اجرایی نشدن آن خود را ناراحت نکنید.» با توجه به صحبت های سرمایه گذار،

«محمدی» با او شروع به صحبت کرد و گفت که اعضای شورا با سرمایه گذاری مخالف نیستند و تنها خواستار شفاف سازی بیشتر قرارداد هستند و از او خواست فرصت 20 روزه تا یک ماهه را برای بررسی بیشتر قرارداد به اعضای شورا بدهد.

پس از گفت و گوی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه با «زارعی»، «محمدی» اظهار کرد که او با این فرصت موافقت کرده و گفته است خودش هنگام جلسات کارشناسی در بجنورد حضور خواهد یافت. با پایان این گفت و گو شهردار بجنورد خواستار آن شد که ابتدا نظر اعضای شورای شهر در خصوص مکان سرمایه گذاری مشخص و پس از آن جلسات کارشناسی برگزار شود زیرا در صورت مخالفت اعضا با مکان در نظر گرفته شده دیگر مباحث کارشناسی فایده ای ندارد که پس از رأی گیری، اعضا به صورت مشروط و در صورت شفافیت قرارداد با مکان در نظر گرفته شده برای سرمایه گذاری موافقت کردند.

گفتنی است: در پایان جلسه مقرر شد که با لغو مرخصی تابستانه شورای شهر بجنورد، طی یک ماه پیش رو اعضای شورای شهر جلسات کمیسیون ها را برای بررسی کاربری های پروژه و شفاف سازی

194937