رسانه‌های دیگر

بررسی چگونگی کاهش 80 درصدی نرخ ابرتورم ونزوئلا در یک بازه زمانی حدود هفت ساله می‌تواند الگوی خوبی برای کشورهای گرفتار تورم یا ابرتورم باشد
اظهار نظر وزیر آموزش و پرورش در سومین جشنواره طب ایرانی مبنی بر این که «طب ایرانی باعث ارتباط با فرهنگ اصیل‌مان می‌شود و آموزش و پرورش آمادگی تدارک تشکیلات دانش‌آموزی و تاسیس هنرستان‌های طب ایرانی را دارد تا از ظرفیت معلمان و دانش‌آموزان در این مسیر استفاده شود.» واکنش‌های بسیار زیادی را برانگیخته است.
درحالی که بسیاری از رسانه های خارجی سعی کردند ابعاد تروریستی- سیاسی به ماجرای حمله به سفارت آذربایجان در تهران بدهند،گزارش ها از انگیزه شخصی مهاجم حکایت دارد. او از ثبت شکایت‌ مفقودی همسرش در فروردین خبر داده بود.
خروجی انتخابات مجلس یازدهم و دولت سیزدهم، حاکمیت یکپارچه‌ای شکل داد که در بادی امر، جریان رقیب هم امیدوار به جراحی‌ها و تغییراتی شد که می‌دانست در زمان آنان میسر و ممکن نبود.

شکر، برنج، بلیت هواپیما، لوازم خانگی، برخی اقلام دارویی، هزینه های خدماتی در برخی دفاترالکترونیک، گوشت قرمز، روغن موتور، خودرو و غیره تنها بخشی از افزایش قیمت های اخیر است؛ با این توضیح که افزایش قیمت ارز و سکه و مسکن به عنوان کالاهای پایه اصولا لحاظ نشده است.

روزنامه خراسان نوشت: روز گذشته وزیر کار از ایجاد یک میلیون شغل طی یک سال اخیر خبر داد و گفت: وعده داده شده درباره ایجاد یک میلیون فرصت شغلی محقق شده است و ما از یک میلیون فرصت شغلی عبور کردیم.

روزنامه آفتاب یزد نوشت: به لطف و تدبیر مدیران فوتبالی، قیمت بلیت بازی استقلال- ملوان به یک میلیون تومان ناقابل رسید تا جماعت عاشق و خسته از نامرادی‌ها در جایگاه ویژه تخمه آفتابگردان بشکنند و از اینکه دل به تماشای جدالی میلیونی سپرده‌اند شاد و کیفور شده و به واژه غبن اصلا نیندیشند.
وزارت بهداشت مخالف تغییر شاخص‌ها بود و وزارت آموزش و پرورش با دلایل و مقالات و گزارش‌هایی در مقام مقایسه شاخص‌های ایران با سایر کشورها برآمده و معتقد بود که این شاخص‌ها باید بالا بروند تا بر اساس آن بتوان مدارس را تعطیل کرد.
تشخیص شیوه و نحوه مدیریت بحران توسط مقام معظم رهبری، می‌تواند الگویی موفق فراروی مسئولان قرار دهد. «کارآمدی»، «عقلانیت»، «عدالت‌خواهی»، «دشمن شناسی و استکبارستیزی» و «ارزشگرایی» ارکان مهم و برجسته اندیشه امام خامنه‌ای را تشکیل می‌دهد.

روز گذشته در اتفاقی بی‌سابقه عنوان «تواقفی» از معاملات دلار و یوروی بازار متشکل ارزی که نیازهای مردم و صرافی‌ها بر اساس آن پوشش داده می‌شد، به‌طور ناگهانی و از پیش اعلام‌نشده حذف شد.
محتواهای رسانه‌ای که این روزها به موضوع آلودگی هوا می‌پردازند، تقریبا به گزارش‌های روزانه‌ای بدل شده‌اند که حالا نه آلودگی هوا و بالا و پایین رفتن شاخص‌های آن و زرد و بنفش و قرمز و نارنجی بودن برای گروه‌های انسانی متفاوت و نه بررسی مازوت سوزی و گوگردهای منتشر شده از گازوئیل‌های ماشین‌های سنگین که دیگر به بحث بر سر تعطیل شدن یا تعطیل نشدن مدارس می‌پردازد.
تحولات چند ماهه اخیر در فضای بین‌الملل موجبات تغییر مواضع غربی‌ها و مشخصا اروپایی‌ها در قبال برجام و مساله ایران را فراهم آورده است.
روزنامه حامی دولت برای دفاع از عملکرد دیپلماسی دولت فعلی، نقدهایی به عملکرد دولت سابق وارد کرد.
مهاجرت از حالت فرار مغزها به حالت عمومی درآمده است. هشدارها از مهاجرت دانشجویان به گروه‌های پزشکی، مهندسان، استارت‌آپ‌ها و تخصص‌های هنری مانند فرش‌بافان و رفوگران آن و حتی سایر گروه‌ها رسیده است. حالا می‌توان مهاجرت عام را در مورد جامعه ایرانی به کار برد.
با وجود افزایش بودجه شهرداری تهران در سال 1402 و کاهش درآمدهای مردم و شهرداری، ناظران حوزه شهری نگران شهرفروشی یا افزایش شدید هزینه زندگی در پایتخت ایران هستند؛ زمزمه‌هایی درباره جزییات بودجه سال پیش‌رو این گمانه را جدی‌تر کرده که شهرداری تهران مجبور خواهد شد برای تامین بودجه‌ای که گفته می‌شود 60 تا 70 هزار میلیارد تومان است، به سمت کسب درآمدهای ناپایدار یا همان شهرفروشی و تراکم‌فروشی بیشتر سوق پیدا کند.