اقتصاد بین الملل

مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری درباره اوضاع اقتصادی جهان را در حوزه اقتصاد بین الملل پرسون بخوانید.

در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۱ اقتصاد ترکیه ۷.۰ درصد بزرگ شده که این رشد در مقایسه با مدت مشابه دوره قبل ۱.۱ درصد بیشتر شده است.
طبق اعلام مرکز آمار این کشور، متوسط بهای مصرف کننده مثبت ۲.۵ درصد بوده که ۰.۵ درصد بیشتر از رقم ثبت شده ماه قبل و ۰.۲ درصد بیشتر از انتظارات فعالان اقتصادی بوده است.
رئیس اداره همکاریهای اقتصادی وزارت امور خارجه روسیه گفت که این کشور برای کنار گذاشته شدن از سوئیفت و قرار گرفتن این سامانه در بسته جدید تحریمی غرب در مورد مسکو، آماده می شود.
میزان بدهی‌های دولت این کشور تا پایان ماه می به ۲۸ تریلیون و ۲۳۴ میلیارد و ۹۵۸ میلیون دلار رسیده است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 17 سنت معادل 0.2 درصد رشد به 69 دلار و 63 سنت رسید
قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات هفته گذشته با ۰.۳۸ درصد افزایش به ۱۹۰۳ دلار و ۷۷ سنت رسید.
شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۴۱ درصد افزایش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۰.۳۹۸ واحد بسته شد.
شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۴۵ درصد افزایش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۰.۰۲۸ واحد بسته شد.
در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه تجاری بانه عنوان شد:

علاقمندی سرمایه‌گذاران استان سلیمانیه عراق برای حضور در کردستان

استاندار سلیمانیه عراق گفت: با تبدیل شهرستان‌هایی همانند بانه به منطقه آزاد تجاری، علاقمندی سرمایه‌گذران اقلیم کردستان برای انجام سرمایه گذاری در شهرستان بانه و دیگر مبادی مرزی در این استان بیشتر از پیش شده است.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۸۸۳ دلار و ۲۱ سنت رسید.
رشد اقتصادی ژاپن به منفی ۵.۱ درصدرسید. این رشد که ۰.۲ درصد کمتر از رشد پیش بینی شده قبلی توسط کارشناسان و ۷.۴ درصد کمتر از رشد دوره مشابه قبل است.
نرخ تورم کانادا در ۱۲ ماه منتهی به آوریل با ۱.۲ درصد افزایش نسبت به ماه قبل به ۳.۴ درصد رسید.